24 januari 2006

Arbetsträning

Idag har jag varit några timmar här.
Det var lugn och ro.

Gick igenom lite rutiner. Hur beställningar kommer in. Hur böckerna är sorterade. Hur man betalar. Lagret.
Fikade. Gick till posten. Lugn och ro. Bara vuxna. Ingen stress. Kollade hur han syns på nätet. Pratade med en kund (som jag kände). Spelade kort - den som förlorade fick ta disken. (inte jag.)

Innehavaren, Pelle, är mycket trevlig. Mycket mycket trevlig. Sympatisk, lugn, saklig. En okomplicerad person. Han har humor också. Lättpratad. Icke Dellbo.
Jag har känt honom ett antal år. Ett tag hade vi barn på samma lekskola.
Faktiskt är det jag som gjort första sidan på hans hemsida.
Det var flera år sedan. Men jag tycker att den står sig fortfarande.

Tror jag kommer att trivas. Nästan som semester.

3 Kommentar(er):

Anonymous Mia sade ...

Ååååå!! Jag skulle också vilja jobba på ett antikvariat! Bara få frossa i gamla böcker - majsigt!!
Har han Dante-böcker, tro? Det var mina favvosar när jag var pubbeunge. Jag skrattade ihjäl mej! :) Fast det är klart, man kanske inte uppskattar den typen av humor lika mycket när man är... ähum... trettiofyra...som när man var 13.

24 januari, 2006 22:13  
Blogger Helene N sade ...

mia: Jag trodde först du menade Dante som i Dante Aligieri han som skrev den gudomliga komedin. Oj vad hon var intellektuell tonåring tänkte jag!!!

Och jag ser att du trots allt läser Linda Skugge, för pubbeunge är väl hennes uttryck, eller nu kanske det har blivit allmänt?

Annars har han Kitty, Lotta och en massa såna. Säkert Dante också.

Själv ska jag nog frossa i psykologihyllan!!

24 januari, 2006 22:18  
Blogger Elisabet sade ...

Härligt ställe att praktisera på.
I filmen ... "Du har mail", har ju Meg Ryan en liten bokhandel. Ack, vilken lycka ...

24 januari, 2006 22:27  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark