29 januari 2006

Arg tonåring

Min dotter, 13-åringen, är arg.
För att jag och hennes pappa, men tydligen ändå främst jag, tvingar henne att åka till Stockholm (för att vara hos sin pappa), varannan helg. Hon vill kunna byta helg. Hon vill bestämma själv vilka helger hon ska åka. För är det en högstadiefest - då vill hon inte åka. Men ska hon få shoppa eller gå till frissan i Stockholm - då vill hon åka.

Nu har hon låst in sig på sitt rum.

Jag: (genom dörrspringan) Jag tänkte komma in och säga go'natt.
Tonåring: Men jag försöker sova.
Jag: Men snääääälla, goa, guuuulliga, älsklingsungegumman?! *retas*
Tonåring: Du är nog inte alls min mamma. Mormor är mer som en mamma. Hon blir inte sur när jag har gjort någonting dumt.
Jag: Nä, för hon har ju inte ansvar för dig.
Tonåring: Nä, men hon är i alla fall mer som en mamma än vad du är.

Ouch. Lite.

1 Kommentar(er):

Blogger emma sade ...

usch. jag var sådär mot min mamma och ångrar det väldigt mycket. det gör ont,.

31 januari, 2006 08:25  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark