25 januari 2006

Fler bra barnprogram ...

... är ju t ex
Alfons Åberg - lugn berättarröst (Björn Gustavsson) och små korta episoder.
Byggare Bob - trevliga och ofarliga figurer.
Mumintrollen - en klassiker. Snacka om sävlig och ofarliga figurer. Förutom Hemulen kanske, han är ju lite mysko. Och att de läser med finlandssvensk brytning gör ju att det låter ännu ofarligare.
Jag gillade Mumintrollen jättemycket när jag var liten. Har för mig att en julkalender handlade om dem också.
Och så förstås allt av Astrid Lindgren.
Även om Emils pappa ibland kan verka lite farlig. När min dotter var liten ville hon aldrig se när han skrek på Emil och jagade honom till Snickerboa. Hon tyckte inte om Emils pappa.




1 Kommentar(er):

Blogger Storasystern sade ...

Ett annat tips är Dr Snuggles. Mina småsyskon älskar det!

26 januari, 2006 08:22  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark