28 januari 2006

Gympa

Idag började sonens gympa. De lekte cirkus. Slängde sig i ribbor, över plintar och på madrasser. Och gick balansgång. Jag blev trött bara av att titta på ...
Nästa gång ska jag ta med videokameran.

Märkligt nog gjorde sonen ungefär som dottern när hon var liten - precis nästan tvärtom mot vad alla andra gjorde...
Om alla skulle rulla på golvet, då stod han upp. Om alla stod upp, då rullade han omkring på golvet. Sprang de åt ett håll och gympafröken ropade på honom att följa med, då sprang han till mig och satte sig. Sedan sprang han runt runt när alla andra skulle sitta i ring ... Man måste leda honom till att göra som de andra.

Min dotter försökte lära sig folkdans, men det gick ju inte för hon ville inte lära sig de steg som man skulle, hon ville hitta på egna steg. Och då går det ju inte ...
Nu undrar jag om sonen är på väg åt samma håll ...?

4 Kommentar(er):

Anonymous Mickey J Barczyk sade ...

Låt honom aldrig börja på folkdans!!! Oh my god... han blir ju jättemobbad om han väljer att fortsätta dansa folkdans när han är 13+

Köp endast hip-hop-skivor eller hårdrocksmusik till honom!
:D

28 januari, 2006 21:41  
Blogger Elisabet sade ...

Helene: jag tycker att det vittnar om ett härligt, starkt psyke!
Så härligt, att inte bara gå i andras fotspår .. att våga göra som man själv tycker.
Heja dom!

28 januari, 2006 21:49  
Anonymous Solis sade ...

Dina barn kan väl aldrig ta efter dig va? För du har väl aldrig velat gå din egen väg och göra din egen grej, host, host....fniss, fniss.
Jag håller med tidigare inlägg - hårdrock är aldrig fel. Vår 4 årige son låtsasspelar gitarr till Steve Vai och Hendrix. Han kan alla rätta rockposer så framtiden ser ljus ut :-)

28 januari, 2006 23:15  
Blogger Helene N sade ...

Mickey: Om han vill dansa folkdans, balett, hiphop eller vad han nu väljer så får han väl göra det.
Har lagt till dig i min länklista, upptäckte att jag missat det när jag bytte till den nya bloggen. men nu är du med igen!

Elisabet: Jo, men kanske mer när man är vuxen. Måste de börja med sin egen vilja så tidigt?;-)

Solis: Jag vet vem du är ... och var du bor... komma här och avslöja mig på det där sättet. Och heja er son!

29 januari, 2006 10:38  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark