21 januari 2006

Inte så intresserad 3

Några månader förflöt och Charlotta skickade åter ett sms till någon. "Jag är i närheten. Är du på väg hem? Fika?". Och glömde ytterligare en gång att låsa knapparna. Pip pip en stund senare. "Vad roligt! Jag har tänkt på dig. Jag är hemma vid tio. Du är välkommen."

Oops. Vad synd. Hon kunde inte den kvällen. Hon svarade åter att hon inte hade menat att skicka det till honom. Anton svarade: "Men kan du inte komma ändå. Det kanske är någon mening med detta."
"Det trodde jag också, redan förra gången" svarade Charlotta. "Men ikväll kan jag inte."

Han skickade ytterligare två sms och insisterade på att hon skulle komma.
Hans sista sms var så rart. "Var rädd om dig." När var det sist en man hade varit så omtänktsam mot henne. De orden gjorde henne också konfunderad. Var han intresserad?

Men Charlotta hade bestämt sig. Klockan tio på kvällen åkte hon inte hem till en man, som hon inte träffat på flera månader. Dessutom hade hon bestämt sig för att inte hoppa på första bästa invit. Även om det bara var som kompis. Fast hon var inte helt säker på var han stod.


Men eftersom hon hade avböjt hans inbjudan beslöt hon att hon skulle ta nästa initiativ.

2 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

Det blir spännande det här ...

22 januari, 2006 11:44  
Blogger emma sade ...

fortsättning, fortsättning!

22 januari, 2006 13:31  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark