23 januari 2006

Inte så intresserad 5

Charlotta hade trott att nu, nu skulle de äntligen träffas.
Så kunde han inte! Om hon bara hört av sig tidigare. Typiskt!

Hon beslöt att hon inte skulle jaga honom. Han skulle få vara den som tog initiativ till att träffas.
Därför svarade hon helt enkelt: "Absolut. Sms:a när du vet en annan dag som passar bättre."
Och han svarade: "Det vet du." Å så fint. Så betryggande det lät. Nu låg bollen hos honom.
Hon bestämde sig för att inte göra någonting utan att verkligen vänta.
Om han var tillräckligt intresserad så skulle han ju höra av sig.

Tillräckligt många gånger hade hon ringt och frågat, kommit med förslag, hittat på saker, arrangerat och fixat så att träffar skulle bli av. Men inte denna gång. Nu skulle hon ha tålamod. Ett tag i alla fall ...

3 Kommentar(er):

Anonymous Henrik sade ...

Se där ja! Då kan man ju kommentera nu då! :)

23 januari, 2006 16:16  
Blogger Elisabet sade ...

Helene ., jag tycker att du skulle ha en sån som det brukar stå i damtidningar: "Detta har hänt".

När jag var liten trodde jag alltid att det betydde att det verkligen HADE hänt. På riktigt.

Inväntar med spänning nästa avsnitt.
Så där skulle man kunna göra och regissera sig till ett bra liv ..,-)

23 januari, 2006 20:50  
Blogger Rex sade ...

Bra gjort, nu kan man äntligen kommentera :-)
För ordningens skull har jag ändrat länken till dig på min länklista.
Ha det bra vi hörs.

24 januari, 2006 11:38  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark