21 januari 2006

Kvinnlig egenskap att vara glad?

Ur en artikel:

"Peter Broström menar att han och Tone bara ses för träningens skull.
- Vi kommer bra överens. Jag tycker att hon är väldigt duktig. Dessutom är hon väldigt glad, säger han."

Ja, tänk att det är så roligt att en tjej är glad hela tiden. Jag kommer att tänka på en scen ur Yrrol.
Susanne Reuter skriker uppbragt till Peter Dalle:
- Men hur fan vill du att jag ska vara egentligen?!
Och han svarar:
- Vad sägs om kåt, glad och lycklig!

Varför anses ett kvinnligt nyhetsankare vara ett surkart (vilket jag ibland har hört en man säga)när hon inte ler (vilket de ju inte ska göra när de läser upp nyheter)när ett manligt nyhetsankare heller sällan ler?

Jag blir så trött ...

Källa: Artikel i expressen

Uppdatering:
deeped said... Var det inte ur "Gifta par" eller vad filmen hette?

Och så var det ju! Gifta par - en film som skiljer sig var det ju. Inte Yrrol.

2 Kommentar(er):

Blogger deep|ed sade ...

Var det inte ur "Gifta par" eller vad filmen hette?

22 januari, 2006 15:52  
Blogger Helene N sade ...

deep ed: just det! Det har du rätt i. Det var "Gifta par - en film som skiljer sig"!

22 januari, 2006 18:02  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark