30 januari 2006

Yippie! En DVD-spelare också!

När jag köpte DVD-brännaren tänkte ju inte jag på att man skulle kunna spela upp DVD-filmer också. Men nu har jag fattat galoppen! Jag kom plötsligt på att om man kunde spela upp CD-skivor i en CD-brännare (eftersom den även var en CD-spelare) så kanske det var likadant med DVD-brännaren.
Testade sålunda med en DVD som jag fått gratis med någon tidning för flera år sedan. Stoppade in den och väntade ... Så brummade det till i datorn och en ruta kom upp på skärmen. "Vad vill du göra?". "Öppna filer i utforskaren, spela upp ..." Testade "spela upp" det verkade vara mest logiska valet. Och döm om min förvåning när ett programfönster öppnades med ett program jag aldrig tidigare sett öppnades. DVD-viewer eller något liknande hette det. Med playknapp, volymkontroll m.m. Måste ha följt med installations-CD jag körde när jag tryckt in brännaren.
Och så kördes filmen igång när jag tryckte på playknappen. Jag sprang till tv'n och bytte kanal. Jovisst, där syntes också filmen. Vajjert! Vilken lycka! Jag behöver inte köpa en DVD!!! Inte än i alla fall. Med alla nymodigheter som kommer, HDTV, HD-DVD osv. kanske det är bäst att vänta tills marknaden har bestämt vad som blir standard.

5 Kommentar(er):

Blogger vaskrensarn sade ...

Jag gråter blod eftersom ljudkortet inte är med i leken efter en rätt känslomässig datoravstängning i höstas. Skandal att Bill Gates kränger så känsliga prylar.

30 januari, 2006 22:49  
Blogger Åsa Mitt i Världen sade ...

Om man är sjuk och vill vara i fred är det supermysigt att ligga i sängen och kolla på dvd i sin bärbara dator. Somnar man mitt i slår man bara ihop locket en stund.

Annars är det fiffigt att man kan kolla på film i sin bärbara när det är strömavbrott. Mitt batteri brukar räcka en hel film.

Sen att man kan koppla in TV, koppla ihop med ljudanläggning kors och tvärs är sånt som gör livet ännu roligare.

31 januari, 2006 07:22  
Anonymous Mia sade ...

Jaa! En DVD-spelare - va bra! Och när den går sönder blir den en "de-va-de-spelare" :-D Huvaligen, så rolig jag är, va?! hiihiiii

31 januari, 2006 13:00  
Blogger Helene N sade ...

Och en DVD som blir omodern, det blir en de-va-då!
Minst lika kul var jag.... ha haa!

31 januari, 2006 20:21  
Blogger Elisabet sade ...

Hahahaha! Den var bra, den sista.

31 januari, 2006 22:44  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark