06 februari 2006

Ang bostadsbidraget igen

Har ju äntligen fått tag på en kvinna på FK. Hon var mycket förstående och trevlig. Hon sa att nästan ingen slipper ifrån att betala. Möjligen om man har 0:- i inkomst. Annars är det så att de allra flesta måste betala.
Saken är ju den att det är jag som uppgett mindra inkomst än vad det blev. Det är ungefär samma system som skatten. Man får tillbaka eller måste betala restskatt.
Och de måste väl ha det systemet för att återigen - de som fuskar - inte ska kunna uppge en mycket låg inkomst och casha ut ett fömånligt för stort bidrag. Det fattade jag först nu. Den tanken har inte slagit mig förut, att man skulle kunna utnuttja systemet annars.

Så jag får alltså skylla mig själv. Och jag måste se till att ändra inkomst för år 2005 och för 2006 så att det inte blir samma sak igen. Varför jag plötsligt har en högre inkomst har jag ingen aning om. Skulle sjukpenningen har höjts så enormt? Eller var jag för dålig för att uppskatta rätt?
Det har sannerligen inte märkts i hushållskassan i alla fall.

Fortsättning lär följa.

0 Kommentar(er):

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark