07 februari 2006

Backar bandet lite

Okey. Nu har jag läst igenom mitt inlägg "Handläggare hit och dit" igen. Inte någonstans kan jag se att jag skrivit att jag inte orkar ringa. Andemeningen i hela inlägget var egentligen menat som att systemet är krångligt och tidskrävande. Att jag som har jobbat en massa år i serviceyrken tycker att det är hemskt dålig service både hos FK, AF och en massa andra myndigheter. Eller som en väninna till mig sa; "Gäller det våra skyldigheter mot samhället, då får vi papper, brev i brevlådan, krav och påminnelser. Men gäller det våra rättigheter så får vi kämpa för att hitta dem."
Att sedan dessutom vara sjuk, utbränd, deprimerad, stressad osv. gör ju inte saken lättare.
Hellen skrev "Hur kan man vara heltidssjukskriven och hävda att man inte har tid/lust/ork att ringa några samtal. Hör du inte hur du låter?? Ta dig samman!"
Var i mitt inlägg hävdade jag att jag inte hade tid/lust/ork? Ingenstans! Hellen har lagt in en hel del egna tolkningar i min text.
Genom sig själv dömer man andra.

6 Kommentar(er):

Blogger Sunflower sade ...

Jag förstår dig helt och hållet, och håller med dig. Människor som tycker att alla andra borde rycka upp sig bara för att de själva gjort det, har förlorat känslan av emapati. Jag har aldrig varit sjukskriven, aldrig varit arbetslös, inte hellre utbränd, stressade är vi alla dock. Men jag har haft min beskärda del av myndigheter, eg. de flesta av oss har det, och jag håller med om att systemen är rätt usla. Att ringa hit och dit för att lösa ett problem, skapar fler problem för det är inte så att man har all tid i världen att sitta i telefon och slussas mellan olika personer. Sen kvarstår frågan om problemet blir löst ändå... Kämpa på du, jag håller tummarna för dig! :) Kram

07 februari, 2006 11:40  
Blogger Helene N sade ...

sunflower: Tack! Precis så är det.

07 februari, 2006 11:46  
Anonymous Mia sade ...

Jag tror att Hellen bara har bestämt sej för att du är en lat, bekväm och gnällig jävel som sitter hemma i soffan och piper över hur jobbigt allting är, och troligtvis kan inget som nån annan skriver ändra på det. Vi som känner dej vet dock att inget kunde vara mer fel. Så jag tycker att vi fyrfaldigt tar och skiter i vad Hellen skriver från och med nu. Bortkastad energi helt enkelt.

07 februari, 2006 11:57  
Blogger Helene N sade ...

mia: absolut. Nu ORKAR jag inte lägga mer energi på det. Har inte TID heller ;-)

07 februari, 2006 12:10  
Blogger Millis sade ...

En så låg servicegrad som erbjuds på vissa myndigheter idag skulle ju t ex aldrig accepteras i den privata sektorn. Om man blir otrevligt bemött hos sin bank... ja, då byter man ju helt enkelt bank. Det är det som kan göra mig så förbannad i mina kontakter med olika myndigheter, ibland känns det som om de sitter där och är jävliga enbart för att det vet att de kan. Jag har liksom inget val, det är ju inte så att jag kan byta skatteverk precis... eller försäkringskassa heller för den delen för att dra paralleller till din ursprungshistoria.

07 februari, 2006 13:18  
Blogger Helene N sade ...

millis: Ja, så är det.

07 februari, 2006 19:15  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark