21 februari 2006

Dagens ord: Hängig

Många har oroat sig och undrat vart jag tagit vägen. Jag är här.
Det har varit mycket att smälta just nu. Men så här är läget:

1. Känner mig matt, orkeslös och väldigt hänging.
Antagligen är det gallsten, eller grus i gallgångarna. Alla symptom pekar på det nu, fast det kanske i början var magkatarr, eller så var det början till gallbesvär.
Jag vet inte.
Gul är jag i alla fall ...

Ultraljudsundersökning av gallan i morgon.

2. Kommer att genomgå en ta-bort-bröstet-operation.
Men det är för mycket cancer där som det är nu. Kirurgen måste kunna ha cancerfria sårkanter vilket är nödvändigt för en bra läkning. Alltså måste jag återigen få cytostatika.
Redan om ca två veckor. 4-6 behandlingar med Navelbine, var 3:e vecka.

3. Sonen har varit generös nog att dela med sig av en liten förkylning.
Snorigt värre.

Det är ju lika bra att passa på medan man har frikort!
(Sagt av en kvinna som efter en tuff cellgiftbehandling och under pågående strålning bröt benet när hon halkade på en isfläck)

Det blir en tuff vår. Men jag har varit med om värre.
Stor kram till er alla som bryr er.
Och för alla fina krya-på-mig-mail och kommentarer om snar bättring. Tack!

11 Kommentar(er):

Blogger Rex sade ...

Hej "Bloggpolare" förstår att det är mycket nu.
Tyvärr är mina ben för korta för en lyckospark "IRL".
Hoppas allt löser sig.
Kram Rex med den tråkiga bloggen.

21 februari, 2006 12:18  
Blogger Elisabet sade ...

Lycka till, Helene!
Och varm kram från mig.

21 februari, 2006 12:41  
Blogger deep|ed sade ...

*kramar om och hejar på*

21 februari, 2006 13:09  
Anonymous Mia sade ...

Ååå! En uppa! Härligt!! *saknat* Även om anledningen till den sista tidens uteblivna uppor inte var riktigt lika härliga... fy fasen. Hoppas du slipper börja böka med nån gallstensoperation mitt i alltihopa också!

"Det är ju lika bra att passa på medan man har frikort!
(Sagt av en kvinna som efter en tuff cellgiftbehandling och under pågående strålning bröt benet när hon halkade på en isfläck)"

Hahaha!! Ja, det är ju tur att man har humorn att ta till ibland - hur fan skulle man annars orka, liksom?!

21 februari, 2006 16:51  
Blogger emma sade ...

välkommen tillbaka även om inte allt är bra ännu. jag har saknat dig ^^

21 februari, 2006 18:19  
Anonymous Eva sade ...

Var in på Elisabets blogg, där hon ville att vi ska ge dig varma tankar. När jag läser om hur du har det inser jag att mina sömnproblem är mycket små. Så...en varm tanke från mig ( som är ny på din sida ). Kram

22 februari, 2006 01:40  
Blogger Studiomannen sade ...

Tänker på dig.

22 februari, 2006 04:37  
Anonymous Henrik sade ...

Hoppas allt går bra!!! Kram!

22 februari, 2006 05:15  
Anonymous Babsan sade ...

Hoppas att allt ordnar sig till det bästa .DU ÄR STARK!!!Och jag hoppas att du känner stödet fr omgivningen på alla sätt

22 februari, 2006 06:20  
Blogger Åsa Mitt i Världen sade ...

Skickar lite mental extra-kraft att ha som reserv.

Kram!

22 februari, 2006 07:16  
Blogger Elisabet sade ...

Och Från Ystad kommer ännu flera varma tankar som får följa dig under dagen!

22 februari, 2006 08:45  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark