23 februari 2006

De sjukdomar man inte har

En jag känner sa att man kan ju också tänka på alla sjukdomar som man faktiskt inte har. Och glädjas åt det.
För jag är väldigt glad att jag inte har:
Böldpest, HIV, grön starr, mässling, tbc, ALS, MS, lepra och reumatism. Ja det finns en hel del fler faktiskt. Vad skönt att jag ändå är frisk från dessa!

3 Kommentar(er):

Anonymous Mickey J Barczyk sade ...

hehe. du fick mig att skratta :)
brorsan fick sig oxå ett skratt.

23 februari, 2006 14:36  
Blogger emma sade ...

du har inte maginfluensa heller! det är nog en av dom hemskaste sjukdomarna någonsin. tycker jag iallafall. glad att du är tillbaka :D kram!

24 februari, 2006 01:06  
Blogger Studiomannen sade ...

Efter 17 år som taxichaffis (jag har gjort en massa annat, men alltid återkommit) har jag sett hundratals för att inte aäga tusentals halta och lytta.

Och du vet vad jag menar. De som alltid värmt mitt hjärta mest är de tappra. Det omvända gäller fårstås.

En dam vi skjutsade 3 ggr/v till dialysen i åratal hade också kraftig ledgångsreumatism (dottern ärvde den inte fyllda 30...). Hon var alltid glad och positiv. Hon imponerade något otroligt på mig.

Själv pendlar jag mellan att gnöla över en snorig näsa till hygglig tapperhet. Hygglig? Jo, för att min diagnos är inte direkt jämförbar med denna dams.

27 februari, 2006 01:51  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark