02 februari 2006

F**K oops FK menar jag = Försäkringskassan ...

Just när man inte tror att det kan bli värre.
Då blir det värre.
Just när man tror att det nog kommer att ordna sig den här månaden, kanske, om jag kan sälja lite mer på Trader.

Då kommer det ett beslut från Försäkringskassan. De har nu kontrollerat min inkomst under 2004 och konstaterat att jag har fått för mycket i bostadsbidrag.

Shitpommfritt och alla är glada laxar!

De vill ha 6 200 riksdaler av mig!

Hur då??!!!

Ha ha ha! Ha ha ha ha!

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!

8 Kommentar(er):

Anonymous Mickey J Barczyk sade ...

Ut med ena njuren på tradera!!!
- jaja, nu väntar i alla fall ett fint pappersarbete för dig :)

02 februari, 2006 19:26  
Anonymous Mia sade ...

Dom är ta mej fan inte riktigt kloka på det där stället!! Jag fattar inte hur dom kan basera bostadsbidrag på inkomster som man inte har och sen komma och sno tillbaka av pengar man inte heller har. Jävla idioter!! (ursäkta min franska, men jag blir helt galen!)
Morrrrrrrrr!!!

02 februari, 2006 19:43  
Anonymous Babsan sade ...

Att de orkar??? Men kan du inte få hjälp på annat sätt ,är du helt sjukskriven eller???Man blir bara förbannad på denna kassa

02 februari, 2006 19:44  
Blogger Åsa Mitt i Världen sade ...

Ååååååååååååååååh, man blir så trött! Regler är regler och verkligheten något annat. Och visst visst, det är ju inte så himla bra om folk kan fixa till sig bostadsbidrag som de inte ska ha, men det är inte heller så himla bra att kräva folk som lever på bidrag på summor på över 6000!

När man inte har några marginaler så finns det ju aldrig något att ta av Och även om någon händelsvis fattar det, så är ändå regler regler...
"Jag kan inte cykla för det fattas ett hjul!"
"Tyvärr, nu är reglerna sådana att du måste cykla i alla fall"
"Jamen, jag har ju inget framhjul!!!"
"Sånt kan inte vi ta någon hänsyn till"

02 februari, 2006 21:16  
Blogger Sunflower sade ...

Jag vet inte ett skvatt om bostadsbidrag eller andra bidrag för övrigt, men är det inte så att sådant borde baseras på årsinkomsten året innan, ex. det man får för 2005 baseras på det man tjänat 2004. Hur kan man då komma och säga att du har fått för mkt 2005 för du har 2005 tjänast så pass mkt?! Hrmm... Jag borde kanske läsa lite om sådant, inte för att jag behöver bidrag men det är alltid bra att veta. :) Själv har jag fått "roligt" kuvert från CSN. Men pratat med en handläggare nyss och löst problemet på ett bra sätt. *pust*

03 februari, 2006 14:11  
Blogger Helene N sade ...

mickey: ja, och en hel del telefonsamtal till en massa handläggare ...

babsan: jag är helt sjukskriven. kanske kan soc. hjälpa men min handläggare var sjuk idag så det får vänta.

åsa: och alla år innan har jag fått för lite, men typ 200 eller 800 och det betalas inte ut, för det måste vara över 1200 för det ...

sunflower: nä, tyvärr är det inte så, vilket det brukar vara för de flesta andra bidrag. I stället ligger det på den sökande att uppskatta rätt summa, gör man inte det så blir det så här. Inte lätt att veta exakt hur mycket pengar det blir i slutänden och inte heller lätt att engagera sig i att räkna exakt när man är så sjuk och däckad som jag var.
Men enligt damen jag talade med idag så var det jag som uppgett fel summma. Punkt.

03 februari, 2006 21:24  
Blogger Elisabet sade ...

Stackars dig.
Fy faderullan.
Jag hatar allt som har med ont-om-pengar-att-göra.
Ett tag i mitt liv blev jag kräksjuk var gång det kom ett brev från banken.

03 februari, 2006 22:35  
Blogger Helene N sade ...

Elisabet: Jag får hjärtklappning och blir alldeles orolig och ibland törs jag inte öppna breven på t ex en fredag för då går jag och tänker på det där hemska hela helgen och kan inte ringa någonstans förrän de öppnar på måndagen. Så ibland får de ligga oöppnade tills jag vet att jag kan hantera det.

03 februari, 2006 22:41  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark