06 februari 2006

Gurkmeja - mja ...

En halv matsked gurkmeja smakar ungefär som en blandning av sand och damm.
Om någon nu undrade ... Inget vidare alltså.

4 Kommentar(er):

Blogger Åsa Mitt i Världen sade ...

Går det inte att blanda i maten? Vissa dagar i alla fall? Kan ju bli lite tjatigt med samma krydda dag ut och dag in, men ändå? Gurkmeja i ris, gurkmeja i grytor och såser.

Vill också tipsa om att gurkmeja går att köpa i lösvikt i somliga affärer, kanske på internet också?
http://www.essencefabriken.se/

06 februari, 2006 19:54  
Blogger Elisabet sade ...

Tack, då slipper man testa.

06 februari, 2006 19:59  
Anonymous Mickey J Barczyk sade ...

hehe, det fick mig att skratta :)

06 februari, 2006 20:28  
Blogger Helene N sade ...

Mickey: Antar att du inte läste mitt tidigare inlägg om gurkmejan ... då blir det här riktigt komiskt!

Åsa:Jo, jag har det i maten också, men man kan inte ha den mängden i för då smakar hela grytan damm. Typ. (Jag har aldrig ätit damm iofs.
Tack för länktips, ska kolla det nu.

07 februari, 2006 11:51  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark