08 februari 2006

Högstadiefest fas 1

Min dotter vill gå på fest. I stan. Och det är Hudiksvall alltså.
Hon har frågat, bönat och bett i en vecka. Hon har städat sitt rum för första gången sedan jag vet inte när. Hon har varit vänlig och rar, hon har svarat på alla mina frågor.
Så jag antar att det är viktigt för henne.

Så jag har frågat runt. Bland lärare och andra föräldrar. Jag ringde till arrangören. Frågat om allt. Vem som arrangerade festen, hur många skolor hade fått inbjudan, skulle de har någon koll på nykterheten, hur länge den skulle hålla på, skulle det finnas vakter, kommer det vara föräldrar med, hur länge håller den på.

En annan förälder berättade att de kände en som hade en tjej i Hudik som går i nian. Niorna vill inte gärna gå för det är så mycket "småungar" där. Och då menade hon sjuor och åttor.
Så när jag nu vet så mycket mer och fick höra att niorna kanske inte ens kommer vara där. Jag då känns det lite lugnare ...

4 Kommentar(er):

Anonymous Mickey J Barczyk sade ...

Åh... överskyddande :)
Niorna kommer. Senare. Så är det alltid ;-)

08 februari, 2006 22:43  
Blogger Helene N sade ...

Mickey: dummis! inte göra mig mer orolig än jag redan är ... förresten så tror jag att de kommer klara sig bra. det är nog värre med mig ...;-)

09 februari, 2006 10:21  
Anonymous Mickey J Barczyk sade ...

hehe, det var meningen att göra dig lite spänd :) varför går du inte ut själv? då går tiden oftast fortare?

09 februari, 2006 11:46  
Blogger Helene N sade ...

mickey: Jag har en 3-åring också. Och jag är inte så mycket för utelliv heller. Umgås hellre med vänner än går ut på krogen.

10 februari, 2006 13:16  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark