13 februari 2006

Hört ...

... på bröstmottagningen på Gävle sjukhus.

Patient: Vilken tid har du fått?
Jag: 11.10, hos CL.
Patient: Jag med. Och där inne i det andra väntrummet sitter en kvinna till som har fått samma tid.
Jag: Jaha? Men hur kan det bli så?
Patient: Ja, dom är väl bättre på att operera än på matematik.

En stund senare:

Patient (till sköterska) : Hur kommer det sig att vi är tre stycken som har fått samma tid.
Sköterska: Ja, vi måste göra så för att ni överhuvudtaget ska få komma hit.

?????

5 Kommentar(er):

Blogger Studiomannen sade ...

Jösses - men du fick i alla fall en tid. Drog ni lott?

14 februari, 2006 02:11  
Blogger Åsa Mitt i Världen sade ...

Det kanske blir ordning på torpet, Jan-Olof Henriksson ska tydligen sanera ekonomin på Gävle sjukhus.

http://gotlandska.se/artikel.asp?ID=12367

Fast det kanske inte påverkar Hälsocentralen och tidsbokning och sånt? Annars är det sånt han är bra på att hitta smarta lösningar på.

14 februari, 2006 07:00  
Blogger Elisabet sade ...

Ja, jysses.
Jag slutar aldrig att förvånas.

14 februari, 2006 11:59  
Blogger Helene N sade ...

Peter: vet inte hur de bar sig åt. Jag kom in före de som redan var där. Varför vet jag inte.

Åsa: Ett förslag vore ju att läkarna får resa i stället. Det måste ju bli en ringa kostnad mot att flera hundra pat. åker till Gävle.

14 februari, 2006 19:22  
Anonymous henry sade ...

System och byråkrati är inte till för människor. Dess uppgift är att förvirra så vi håller oss lugna ;)

19 februari, 2006 08:53  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark