23 februari 2006

mera ...

Personalen på cyt.mott. är bara världens bästa. Jag fick låna en säng. Jag fick omvårdnad och hjälp.

De ringde bakvägen ner till Gävle och fick reda på att min onkolog var ledig. Sedan ringde de till den kirurg som jag bett om att få till ev. operation av gallstenen. Tack och lov hade onkologen pratat med honom om mig. Redan kl tio kom kirurgen dr A upp där jag låg. Han är en riktig "farbror doktor" och mycket efterfrågad och omtyckt.
Han frågade en massa och ordnade en MRT (magnetröntgen) till mig. redan 12.00 samma dag!

Men en MRT betyder att man åker in i en lång tunnel, vilket jag inte klarar utan lugnande. Så det fick jag.
Och den somnade jag av efter jag blivit uppkörd i rullstol på cyt.mott. igen.

Vaknade ca 1 1/2 timme senare av att L sa att kl 15.00 skulle jag ner på en annan avdelning och träffa dr A igen. Kanske hade han fått provsvaren från MRT.

De på cyt.mott. ordnade också så att jag fick något att äta. En hel lunchlåda - mums, jag som inte ätit sedan kvällen innan.

Dr A hade dock inte fått provsvaren, det fanns ingen kvar på den avdelningen som kunde tolka bilderna. Så han förklarade hur det ev kommer att bli, hur operationen går till osv. Sedan gick jag upp på cyt.mott igen och väntade till ca 17.00. Då kom min mamma med bussen från Stockholm och kunde köra mig och bilen hem. (Man får inte köra bil efter lugnande på 24 timmar) Vilken tur i oturen att hon kom just då, med just den bussen ...

0 Kommentar(er):

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark