13 februari 2006

Morgonstund ...

... har verkligen inte guld i mund. Vaknade kl 01.00 för att sonen behövde hjälp att gå på pottan. Somnade om. Vaknade kl 04.00 för att sonen behövde gå på pottan och dessutom frös.
Och han frööös verkligen. Kraftig feberfrossa alltså. Yrande. Gråt och jämmerdal. Medicin och vatten.
Och han somnar om på två röda, men inte jag. När jag väl somnat till väcks jag igen. Denna gång är han törstig igen. Vattnet i glaset slut så det är bara att gå upp igen.
Han somnar om på en gång och har slutat skaka i frossa.
"Hålla handen" säger han plötsligt. Och jag vänder mig om och håller handen.
Så där håller det på.
Klockan halv åtta har jag sånt hungersug att jag måste upp och äta en macka, hoppas att magontet inte sätter in igen. Men det verkar klara sig. Lägger mig igen en stund men måste upp för att ge mig iväg till Gävle sjukhus på kontroll kl halv nio.
Och då minsann sover sonen riktigt bra.

0 Kommentar(er):

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark