08 februari 2006

Till salu

Nu är mitt föräldrahem till salu.
Huset jag bott i från det jag var sju år till jag vid nitton års ålder flyttade hemifrån ska säljas. Huset som vi firat jul i varje år fram tills jag var 35 eller så. Huset jag och mina barn alltid varit välkomna till. Huset som haft inbrott. Huset som jag varit huspassare åt när mina föräldrar åkt utomlands ett par gånger. Huset som jag haft både kalas, partys och ungdomsfester i.

Huset som har Tallkrogens bästa tomt - mot en skogsdunge där det går rådjur - mitt i sta'n liksom. Huset där min dotter sov sina första nätter borta, hos mormor och morfar.
Huset som blivit påkört av en bil som kanade av rondellen. Huset som har världens bästa altan som man kan sola naken på. Huset som har en tomt som jag plockat hallon i, klippt gräset på, rensat ogräs ur och planterat lökar i.

Nu är det huset till salu. Hur det känns?
Nja. Inget vidare faktiskt.







2 Kommentar(er):

Blogger Studiomannen sade ...

När min mormor sålde huset i Ånge var det svårartad separationsångest. eftersom jag bor 82 mil från Ånge var möjligheterna att ta över noll.

Det enda bra med det avståndet är att jag inte har vägarna förbi så ofta och får se främmande bilar på uppfarten, fel gardiner och fel utemöbler...

09 februari, 2006 02:17  
Blogger Helene N sade ...

peter: Precis så känner jag med. Tror inte ens jag vill åka dit och säga hej då. Och jag kommer nog inte åka den vägen om jag ska till sth heller.

09 februari, 2006 10:20  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark