17 mars 2006

Drömmer

Häromnatten vaknade jag av att min son skrattar och fnittrar och skrattar igen.
Han har vansinnigt roligt - i sömnen!
Jag blir så nyfiken, vad drömmer han om?

Och i går kväll när jag precis skulle somna, började hunden att skälla, lite dovt och liksom utan att öppna munnen. I sömnen. Och benen sprattlade. Drömde hon att hon jagade en katt kanske?

Undrar ifall jag själv gör sådär? Alltså inte skäller eller sprattlar, men pratar eller skrattar eller så.
Det kan man aldrig veta ifall man sover själv ju.

6 Kommentar(er):

Anonymous AnnaPanna sade ...

Haha, Nelly brukar också springa med benen och småvoffa i sömnen. En natt viftade hon t om på svansen. Kan slå vad att hon säkert då drömde om att hon fick sätta tänderna i det värsta hon vet...eller det bästa hon vet att jaga - k-a-t-t-e-r! Just nu dödar hon en gummianka...

17 mars, 2006 19:40  
Anonymous AnnaPanna sade ...

Haha, Nelly brukar också springa med benen och småvoffa i sömnen. En natt viftade hon t om på svansen. Kan slå vad att hon säkert då drömde om att hon fick sätta tänderna i det värsta hon vet...eller det bästa hon vet att jaga - k-a-t-t-e-r! Just nu dödar hon en gummianka...

17 mars, 2006 19:40  
Blogger Elisabet sade ...

Jo, jag har vaknat av att jag har skrattat så gott och jag är så himla glad. Å, vad det är roligt!
Men ... jag har också vaknat av att jag har drömt att jag har satt mig ner för att kissa ... och då har det inte varit riktigt lika roligt ....;-)

17 mars, 2006 21:09  
Blogger Helene N sade ...

Elisabet: Kissade du verkligen i sängen? På riktigt??!! Ha ha, inte så kul när det hände kanske ... men ändå ... fniss.

17 mars, 2006 22:36  
Blogger Helene N sade ...

Annapanna: Nelly verkar vara en härlig vovve. Alla fina bilder jag sett på henne på Elisabets sida.

17 mars, 2006 22:37  
Blogger Elisabet sade ...

Helene: ja, man kan nog säga att jag pinkade i sängen. Dessutom var det hos hbg:aren, alldeles i början .. jag kan lova att jag var snabbt uppe från sängen, faktiskt FLÖG jag nästan upp och tack och lov att jag vaknade genast, annars vete sjutton om han hade velat ha mig hos sig senare.
Ja, man hade väl fått ha Libero ..-))

18 mars, 2006 07:11  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark