17 mars 2006

Inte fastna

Jag hade från början bestämt att detta inte skulle bli en sjukdomsblogg.
För det har jag andra sidor som jag kan gå in på och skriva om. Och det är inte intressant för andra friska heller att bara läsa om elände. Och jag vill inte skriva om allt elände.
Jag vill skriva om det bra som faktiskt också händer.
Trots eller kanske tack vare sjukdomen.

Men några av er undrar hur jag får ihop allt med hunden, barnen, hemmet osv.
Och det ska jag berätta när jag piggar på mig lite.

5 Kommentar(er):

Blogger Åsa Mitt i Världen sade ...

Man vill att folk ska se det friska. Om de envisas med att alltid i varje stund se det sjuka, fast man själv inte visar det, så kommer man att känna sig sjukare i alla fall.

Enligt gotländsk tradition har det varit vårens första dag idag, Gertruddagen. Och det stämmer faktiskt ganska bra! :-)

17 mars, 2006 21:57  
Blogger Helene N sade ...

�sa: Du har s� r�tt. Det �r v�l d�rf�r man k�nner sig sjukare p� sjukhus �n hemma. Plus att jag inte vill identifiera mig med sjukdomen - jag vill bek�mpa den.

Och vi hade v�rv�der �ven h�r i Delsbo. Jag orkade faktiskt med att ta bort grankvistarna och julbelysningen och kasta ut julgranen, allt som blockerat balkongen ...
F�r jag t�nkte att �r det s� fint v�der i morrn, d� vill jag sitta d�r i min gungstol under en filt i v�rsolen!

17 mars, 2006 22:34  
Anonymous mammakatt sade ...

För mig som har en familjemedlem med cancer är det ganska skönt att kunna gå in och läsa om hur någon annan upplever det. Men jag förstår att du inte vill stirra dig blind på sjukdomen. Du kanske kan ge mig tips om ställen man kan gå till och få diskutera med andra som också har cancer eller är familjemedlemmar till någon som har det.

Jag känner mig ibland lite isolerad i just det hänseendet.

18 mars, 2006 11:01  
Blogger Helene N sade ...

mammakatt: Vet inte om jag klarade av att lägga in en kommentar i din blogg. Men så här skrev jag i alla fall:
Jag kan rekommendera cancersamtal.nu och desutom finns en MSN.grupp som heter forumtjejer. Du kan ansöka om medlemskap här: http://groups.msn.com/Forumtjejer

Och tack för länkning. Lägger in din sida när jag mår lite bättre och orkar lite mer ...

18 mars, 2006 16:01  
Anonymous Mammakatt sade ...

Jodå kommentaren kom fram :) Jag måste "unscreena" varje anonym kommentar. Tyvärr är det lite larvigt på livejournal Mickey J Barczyk tycker jag ska byta ställe och det lär nog bli att jag gör det så småningom, men först måste jag göra färdigt min översättning ... sedan kanske jag får mer tid över till såna saker.

18 mars, 2006 16:28  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark