14 mars 2006

Mera vad man har gjort

Efter några dagar till var det dags att kolla flödet igen. Värdena hade gått ner, men det gick långsamt. Åkte ner på ultraljud igen, de sprutade in kontrast och kunde se att det funkade som det skulle. Och till min fasa ville de dra ut katetern. Huah! Tur att jag fått lite smärtstillande. Det var nog mest tanken på att den där slangen som satt i min lever skulle dras ut medan jag var vaken. Brrrr. Och lite ont och obehagligt var det. Men det gick ganska snabbt.
Kvar sitter nu röret. Och det gör känns och gör ont.
Efter ytterligare några nätter fick jag som jag ville - åka hem. Även om de hade egentligen velat ha mig kvar till onsdag, imorrn. I stället fick jag permission och imorrn kan jag ringa så blir jag utskriven. För hade det hänt något under tiden hemma, kunde jag bara åkt in på avdelningen istället för att skriva in mig igen.

Men som sagt, starka värktabletter och Alvedon dygnet runt gör att jag inte riktigt vet hur ont jag har. Bara ibland när jag glömt att ta en tablett kan jag ana att det fortfarande gör ont i ryggen (gallgångarna) och i levern där insticket var. Och där röret sitter. Där känns det.

0 Kommentar(er):

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark