23 mars 2006

Notan

Idag kom notan från sjukhuset. Det var inte så farligt. 1 200 kr för femton dagar.
Alltså 80 kr per dag. Det är ju inte ens kostnaden för maten!
Och god mat var det också.
Och tänk på allt te jag drack.
Och alla kakor och bullar jag åt.
Och alla näringsdrycker och fruktdrycker!

Och all vård jag fick. Den fantastiska personalen!
Och all fantastisk omvårdnad och rena lakan!
Och alla mediciner, penicilliner, piller och sprutor och dropp.

Vilken tur ändå att man kan vara nöjd med någon del av det här systemet!

7 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

Ja, det är suveränt!
När jag låg inne en vecka för några år sedan, det var när jag opererade mig till man ...(haha), ja, det var som att ligga på hotell.
Och en del var rena ÄNGLARNA.

23 mars, 2006 13:40  
Blogger Helene N sade ...

Elisabet: Jag vet inte varför du var så nöjd, frö operationen kan inte ha lyckat särskilt bra - du ser fortfarande ut som en kvinna, vet du....

23 mars, 2006 16:51  
Anonymous Mia sade ...

Jaa du. Mycket kan man säga om saker i samhället som inte funkar som man vill, men det är ju en rackarns tur att vi inte behöver köpa dyra sjukvårdsförsäkringar som i USA. Hade jag ringt till nåt försäkringsbolag och velat köpa sjukvårdsförsäkring till mitt välartade lilla cp, så hade dom väl skrattat ihjäl sej...!

23 mars, 2006 18:02  
Anonymous Babsan sade ...

Ja jag säger då det .De är sällan jag hör så mycket positivt om vården,kul!Ja inte får man frukost ,lunch mellis.middag,kvällsmacka säng .mm för 80:-/ dag hemma!!!
Kul fäör dig Helen att den deln har känts bra,sånt är så viktigt

23 mars, 2006 19:24  
Anonymous AnnaPanna sade ...

Oj, jag har helt andra erfarenheter från så sent som i måndags. Bara otrevlig personal som virrade omkring, skrattade när de för tredje gången stuckit in kanylen för droppet fel (jag gjorde det inte), upplös mig om att jag bara var "bedövad" då jag sa att jag inte kunde andas - vilket dock visades vara helt fel eftersom jag inte tålde den testdos av narkos jag fick och således inte alls fick en enda gnutta luft. Utöver det var sköterskorna spydiga och ohjälpsamma, de t om bråkade med varandra ovanför mitt huvud - aningen oproffsigt!
Jag som aldrig tidigare behövt sova över på ett sjukhus i vuxen ålder åkte hem dagen därpå, otroligt medveten om hur otroligt lyckligt lottad jag är som inte är stamkund på Danderyds sjukhus, ja - inte något annat sjukhus heller.

Det glädjer mig dock att det finns trevligare erfarenheter från vården!

AnnaPanna

23 mars, 2006 20:27  
Blogger Studiomannen sade ...

jag ska in igen om några timmar. Men bara över dagen.

Och visst är de änglar. Tänkte se till att ta mig till lokaltidningens redaktion och sätta in en dagens ros.

Godnatt!

24 mars, 2006 01:24  
Blogger Helene N sade ...

Annapanna: Vilken otrevlig upplevelse! Tyvärr finns det människor även inom vården som är på fel plats. Tack och lov att det gick bra för dig till slut och att du slipper uppleva det igen.

Peter: å det hade jag tänkt att göra också. tack för påminnelsen!

25 mars, 2006 20:29  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark