22 mars 2006

Samtidigt pågår andra saker

När jag låg på sjukhus för ett tag sedan hände det sig som så.
Att jag skulle ringa till sonens pappa för att be honom hämta sonen någon dag tidigare, eftersom jag låg på sjukhus, vilket han visste. Fick tag på honom på hans mobil.

- Hallå?
- Hej, det är Heléne. Är du hemma?
- Nej, har du inte fått mitt sms?
- Nej, jag får inte ha mobilen på här på avdelningen.
- Nähä. Men vi åkte in igår.

- Vaddå? Åkte ni in? Till BB? Är det klart?
- Ja, inatt, vid halv tre.

Det visade sig de hade fått barn och att de låg på BB, cirka 200 meter från mig ungefär.
Konstigt va? Bebisen hade kommit tre veckor för tidigt.

Bra timing tyckte jag. För det innebar att när vår son kom för att hälsa på mig, tog vi en rullstoll och åkte ner och hälsade på dem. Och Storebror fick träffa Lillebror för första gången.

0 Kommentar(er):

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark