30 mars 2006

Spännande

Idag när jag åkte in till stan' (Hudik, alltså ...), var det bilkö!!!
Det händer typ - aldrig här på landsbygden.
De mötande bilarna blinkade.

"Aha" - tänkte Mr. Taxichaufför och jag - "det är en poliskontroll!"

"Nähä!" tänkte vi lite senare ... Det var tre hästar som hade rymt och sprang in mot stan' de med. Mitt på vägen. Undrar vart de skulle. Hemköp? Bole? Hälsa på fåren hos bonden en bit bort? Till kiosken och spela på V75?

Vilken kul och spännande dag de måste ha haft!
Och förmodligen det mest spännande som hänt i Forsa den här månaden skulle jag tro ...

Så har vi det här på landet.

2 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

På radio malmöhus varnades igår för tre lösspringande hästar nånstans vid Veberöd. Hästarna var ute och galopperade på stora vägen och levde säkerligen farligt ..,jag hoppas att dom klarade sig.
Och lite senare på dagen hade en häst med sulky slitit sig och var ute och skuttade omkring med sulken efter sig.
Aj,aj.

31 mars, 2006 07:55  
Blogger S-Man sade ...

Njut så länge det varar; snart får ni oxå "trängselavgift" och " biltullar"...

=)

04 april, 2006 07:06  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark