20 mars 2006

Textbeskärning

Har just färdigställt en intervju tillsammans med en journalist på ICA-kuriren. Jag vill ju alltid godkänna innan något går i tryck - så besvärlig är jag ... ;-)
Typiskt att man alltid måste minska ner texten, hacka, skära bort, sortera bort.
Alltid verkar det bli utrymmesbrist till slut.

Kan man inte bara lägga till en extra sida i stället??

Nej, det förstår jag ju att man inte kan. Hur som helst var det en mycket trevlig journalist som ändå hade bantat ner en jättelång text till en mindre på ett bra sätt. Jag tror det blir jättebra och jag hoppas jag kan vara till hjälp för någon.


Jag säger till när det går i tryck. Tror jag.

6 Kommentar(er):

Anonymous Babsan sade ...

Det måste du göra!!!

20 mars, 2006 16:21  
Blogger Emma sade ...

jag kommer läsa ändå, för mamma prenumererar och jag läser alltid den. shit, 17 år och älskar ica-kuriren. jag börjar väl snart med rullator..

20 mars, 2006 18:03  
Blogger Nat sade ...

Hej, vad intressant. Jag ska hålla utkik så behöver du inte säga till :)

20 mars, 2006 19:11  
Blogger Elisabet sade ...

Ja, och vi har den på jobbet, så det blir enkelt att kolla.
Spännande!

20 mars, 2006 20:31  
Anonymous petra sade ...

jag förstår din ruelse - det är ju därför bloggandet är en sån befrielse - ingen kommer och ska skära ned eller refusera eller ta bort...äntligen!
Petra

21 mars, 2006 06:37  
Blogger Helene N sade ...

Oj så många som plötsligt hade ICA-kuriren .... jag som inte trodde jag visste någon som hade den!

21 mars, 2006 17:45  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark