22 mars 2006

Titta - ett tåg, mamma!

Ja, sonen tittade till på "baljan" i två sekunder. Där låg lillebror.
Sedan såg han att de till hans stora lycka hade byggt en rutchkana i form av ett tåg precis där i hallen där vi möttes.

Så medan vi andra beundrade den lille åkte den store tåg.

3 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

Det var lite knepigt att förstå det där .. faktiskt.

22 mars, 2006 21:34  
Blogger Helene N sade ...

Ehhh. Jaha. Okey.
När vi hälsade på hos mitt ex och hans nuvarande som just fått en bebis, halvbror alltså till min son.
Så låg bebisen i en sådan där balja på hjul som man kan köra omkring.

Vi har sagt till min son att han ska få en lillebror och jag vet inte vad han hade förväntat sig, men han tittade ner i baljan i ett par sekunder och såg i alla fall inte den "lillebror" som han hade förväntat sig. Där låg ju bara en bebis. Så liten och inbäddad.
Så då ville han hellre åka i rutchkane-tåget.

Förstår du nu eller vad är det du inte förstod?

22 mars, 2006 23:08  
Blogger Elisabet sade ...

Nu förstod jag.
Tack.
Men jag har aldrig sett såna där baljor med hjul som du pratar om.

Apropå baljor, hör här:
Sonen var kanske 2 år och satt i bilbarnstolen intill mig. Vi var på väg till Örträsk för att hämta hans storasyster som varit på skidläger där.
När vi passerade Lycksele och Umeälven, tittade lillgossen ut genom fönstret och sa häpet: "Ååååå, tooor badbajja!"
Visst.
En Umeälven är verkligen en stoooor badbalja!

23 mars, 2006 21:32  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark