09 april 2006

Alldeles för en stund sedan ...

... ringde det en dam från Fredriksberg. Hon hade läst om mig i ICA-kuriren. Hon ringde för att inge mig hopp. Hopp om livet.
Hon berättade att hennes dotter hade haft kronisk cancer i 21 år nu. Just nu fick hon behandling för cancer i lungan. Hennes son var 4 år då hon först fick cancer. Idag är han alltså 25.
Den alldeles förtjusande damen ville bara berätta och dela med sig och säga att både hon och hennes dotter tänkte på mig.

Tänk att en helt främmande dam tar sig besväret att leta upp mitt nummer för att ge mig, en för henne helt främmande kvinna - hopp.

Vilka fantastiska människor det finns där ute! Tack!

1 Kommentar(er):

Anonymous mammakatt sade ...

Ja, det är helt otroligt att det finns såna personer. Det är skönt att veta när man oftast bombarderas av tråkiga saker hela tiden. Det finns liksom inget nyhetsvärde i positiva saker verkar det som. Men jag skulle tycka det var skönt att höra mer glädjande berättelser om bra människor där ute.

09 april, 2006 14:54  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark