22 april 2006

Balkonglådor

Nu är lådorna på plats. Förra året orkade jag inte ha några men i år ska jag försöka orka med.
Jag behöver vila blicken på något vackert när jag sitter på min balkong.

Några sådana här kanske?


4 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

På torget idag köpte jag blå penséer i olika nyanser. Tre var som små violer. Helt ljuvliga. Nu ska jag hitta mig en stor kruka bara och plantera dem i och ställa på trappan mot gatan.
På kvällarn tar jag in dem, så inte knäppa människor norpar dem för mig. För det gör dom. Varje sommar. En kruka ryker alltid.

22 april, 2006 14:18  
Blogger Nat sade ...

Vad är det för knasiga människor *sneglar ovan*.

Jag älskar penseér. Tänkte också köpa till balkongen. Men jag är ju så snablans fattig hela tiden.
Penseer är inte dyra i sig, men allt annat, jord och krukor och sånt.

22 april, 2006 15:10  
Blogger Helene N sade ...

elisabet: Det råkade mina föräldrar ut för hela tiden i Stockholm också. De hade krukor på två grindstolpar vid garaget som plötsligt försvann. Trist.

Inte för intet: Jag har samma balkonglådor som varje år. Jord hämtar jag på åkern eller i skogen. Så det blir bara blomkostnad för mig. Ibland får jag ta från handelsträdgårdens kompost, där de slänger såna de inte kan sälja, men de kan bli vackra de med.
Kanske har du någon lokal trädgård du kan fråga?

22 april, 2006 16:45  
Blogger Nat sade ...

Tack för tipset, det har jag ju! Flera stycken, men jag är inte så värst framåt av mig. Hmm.
Sen har jag ju mamma också, som bäst gnäller omkring i sin stora trädgård, hon kan nog bidra med nåt också.

23 april, 2006 08:28  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark