16 april 2006

Bergatrollet

Förra helgen var jag på hälsomässa i Hudiksvall. Jag och dottern.
Dottern ville ha fransk manikyr ... och jag, jag gick mest runt och glodde på saker i montrarna. Och satt på en stol och väntade tills den franska manikyren skulle vara klar. Som inte blev någon fransk, för naglarna var inte tillräckligt långa eller nåt. Vad vet jag om sånt.
Franska kyssar körde vi med förr i tiden.

Varför får Frankrike äran? Är de syndigare och har längre naglar än vi?

Nåväl, det blev fint och dottern var nöjd.

Och det jag skulle komma till med det här, är att det enda jag köpte till mig själv var en burk fotsalva för 79 kr. Och det har jag sannerligen inte ångrat. Den är suverän ifall man som jag har torra fötter och lätt får självsprickor.
Den måste jag rekommendera - Bergatrollets huskursalva. Det finns Trollmors fotsalva också men den har jag inte provat.

Det och mycket annat finns att beställa på nätet här.

De har en underbart skön massageolja också ... Elisabet ... Den kan du ta med till friherren, han faller nog som en kägla. Eller så halkar han ur händerna på dig ... ;-)

2 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

Helene: hahaha !!
Du, min vän .., SOM jag masserade helsingborgaren med lavendelolja och vad hade man för det ...? DUMPAD!

Nä, med friherren ska det bli andra bullar. Annan massage, menar jag .., nej, fyyyy på mig, vad säger jag .. jag är ju MORMOR, det får nog bli Trollmors Fotsalva, han har nog spatserat mycket och har ont i fötterna.

16 april, 2006 13:20  
Blogger Helene N sade ...

Elisabet: Vilken tur att du besinnade dig. Och kanske är dags att det är du så får ta emot massage istället. Skicka en burk till honom (friherren alltså) och tala om var skåpet ska stå!!

16 april, 2006 16:36  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark