12 april 2006

8 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

Hahaha .. den var bra!
Nu kommer jag ihåg nåt annat.
Hemma i V-botten kan man, om man är trött och seg, säga att man har "tappat fjädern".
Det sa jag när jag nyss hade börjat på affären här - 94.
"Å, jag har tappat fjädern alldeles !"
Efter en stund kom dåvarande chefen och hans arbetande hustru och frågade var jag hade tappat den,ja, visste jag var den hade tagit vägen?
Jag förstod ingenting.
"Ja, du hade ju tappat en fjäder ...?" sa dom och berättade att nu hade dom letat på lagret, men utan resultat.

Hoppsan.

12 april, 2006 21:40  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Klart bästa påskbilden i år!

Glad Påsk på dig och din familj!

Samuel

12 april, 2006 22:20  
Blogger Helene N sade ...

Elisabet: Då borde de ju ha hittat skruven som din chef har lös också!

Samuel: Jag har en ännu bättre ... eller kanske inte bättre ... annorlunda... Men den kommer nog först på långfredan... eller påskafton ... den som lever få te. Med honung.

12 april, 2006 22:57  
Blogger Elisabet sade ...

Helene: men det där var en annan chef och den nuvarande har blivit riktigt snäll ..-)
Faktiskt.

13 april, 2006 06:53  
Anonymous Gunnel sade ...

Hahaha

GLAD PÅSK på dig

Ligg inte för länge i sängen bara :O)

13 april, 2006 08:53  
Blogger Anne-Maj sade ...

Jag har aldrig hört uttrycket, kan ni förklara vad det betyder:-)

13 april, 2006 09:20  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Oj! Du vet då hur man håller människor på halster...! "I'll be back!"

Samuel

13 april, 2006 12:06  
Anonymous petra sade ...

hej Helene
underbara bilder - den på lilla katten är enromt söt!!! Och det där med fjädrar i ris var ju otroligt kul - histroien med frisören var ju för djäklig!! jag skulle gått i taket men inte vågat säga nåt utan därefter grämt mig som sjutton i flera dar efteråt...hualigen!
Petra

13 april, 2006 15:26  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark