06 april 2006

Bästa bloggen

Glamourprinsessan redovisar hur ställningen är i omröstningen för bästa bloggare i Trendgalan 2006. Jag kanske inte förstår kriterierna och först tyckte jag att det var tokigt att de bloggar som hade flest röster handlade om mode, kläder etc.
Men å andra sidan kanske det är det som räknas som tredigt?

Att Silverfisken hamnar där är ju för att han är populär och många läser honom. Men är han tredig?
Borde inte t ex Åsa mitt i världen kunna platsa där, hon är väl omvärldsmedveten om någon? Enligt mig är hon mer trendig och finns dessutom i Sverige.

Här kan ni läsa om trendgalan och rösta.

4 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

Men "trendigt" för mig ., det är ju mer mode och sånt .. det är ju det alla skriver om .., dom som verkligen vet.
Vilken mascara dom köper och vad väskan heter och kostar.
Sånt.

Det måste ju vara det som är just trendigt, eftersom dessa bloggar alltid ligger i topp.

Dessutom är väl många i samma ålder .. 25 - 35 .. och kanske delar just detta intresse?

06 april, 2006 18:39  
Blogger Helene N sade ...

Elisabet: Jo det var det jag trodde.

Så varför leder Silverfisken? För att han jobbar på reklambyrå? För han skriver ju inte alls om mode eller trender.

06 april, 2006 22:21  
Blogger Åsa Mitt i Världen sade ...

Trender handlar om allt som pågår i samhället. Gröna Vågare. Glamourprinsessor. Skateboard. Aktiva pensionärer. Fågelinfluensa. Darin. Mobiltelefoner. Sopsortering. Fadderbarn. Akupunktur. GI. Gummistövlar. Etanolbilar. Och så visst, det här med att vissa klädstilar och klädmärken betraktas som mer inne än annat.

En av trenderna just nu är ju hela den här bling-bling-glamour-och-snygga-drinkar-prylen.

Om man jobbar med marknadsföring och BARA är insatt i hur blingbling-trenden fungerar, så har man ett smalt arbetsområde… Fast visst, det är ju en trend som bygger på att folk lägger ut mycket pengar på ytliga ting, så det är säkert lönsamt. Men inte så kul i längden. Som att fastna i puberteten.

07 april, 2006 08:05  
Blogger Åsa Mitt i Världen sade ...

Oj, förresten, rodnade lite om kinderna när jag läste dina snällheter Heléne! Tack! :-)

07 april, 2006 08:06  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark