05 april 2006

Dagen idag

Kom hem vid halv åtta. Har varit borta en hel dag men det kändes som flera.
Som på vägen dit på tåget.
Sov i två 1/2 timme medan jag väntade.
Sov på vägen hem med tåget.
Så här trött såg jag ut på tåget:












Och det ser ju ut som det är lite mindre snö just där. Och i Uppsala fanns ingen snö alls.

Så här såg lilla lilla rummet ut där vi fick vänta.



Där fanns tv och några tidningar. Och en stol som min pappa fick sitta och vänta på.
En sköterska kom in och stack en nål i armen och injicerade spårämnen. Sedan var jag tvungen att lilla still och vila i tre timmar medan spåämnena placerade sig i kroppen.
Jag hade planerat att prata med pappa och kanske glo lite på tv. Men istället somnade jag.
Pappa gick och åt lunch själv eftersom jag skulle vara fastande.

Strax efter fyra var allt klart och det var dags att åka hem igen.
Resultaten kommer om några veckor.

7 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

Vilken tur att det finns pappor som kan sitta vid ens sida när det behövs.

06 april, 2006 08:28  
Anonymous mammakatt sade ...

*Krama* Föräldrar är värda sin vikt i guld. jag hoppas verkligen att det inte visar sig att din cencer har spridit sig. Jag har tänkt på dig så mycket.

06 april, 2006 16:40  
Blogger Helene N sade ...

Mammakatt: Jag har redan haft spridning till levern en gång, men det försvann med förra omgången cyto. Men det är klart att jag inte vill ha fler.

06 april, 2006 16:57  
Anonymous mammakatt sade ...

Pappa har i levern och de säger att det är obotligt, men det verkar som om metastaserna krymper i alla fall.

06 april, 2006 18:44  
Anonymous AnnaPanna sade ...

Vad jag förstått handlar det mkt om varifrån modertumören kommer ifrån.
Nåja - Helene, jag tycker det är så bra att du för din verklighet vidare via tidigare artiklar och den nu i Ica-Kuriren, det är så otroligt viktigt!

06 april, 2006 19:03  
Anonymous Babsan sade ...

Jag är så imponerad av att du är så positiv trots allt :Artikeln var bra! Vissa är utrustade men stålkraft du är en av dom

07 april, 2006 08:45  
Blogger Helene N sade ...

Mammakatt: Annapanna har rätt, det beror på var modertumören sitter.
Trots att jag haft metastaser i lever är det fortfarande bröstcancer - som satt sig i levern. Din pappa har alltså levercancer? Mycket kan dock försvinna med cyto och ett annat alternativ är operation om tumören sitter på ett "bra" ställe.
Levern är det enda kroppsliga organ som växer ut av sig själv.

07 april, 2006 17:09  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark