07 april 2006

Frukost på sängen

För några dagar sedan vaknade min dotter (13 år) före mig. Jag hörde henne skramla i köket ett tag. Sedan hörde jag att hon tassade in i mitt rum, jag låtsades sova.
Hon fortsatte skramla i köket en stund till. Jag knackade i väggen och hon kom in till mitt sovrum igen.

- Vad håller du på med? frågade jag. *nyfiken*
- Ingenting, ingenting. Ligg bara kvar. Du får absolut INTE gå upp än!
- Nehej, okej ... ???
Efter en kvart eller så kom hon in till mig igen. Med en frukostbricka!
Å så ljuvligt! Tyvärr kom jag inte på att fotografera den själv. Den såg nästan ut som på bilden.
Men där fanns te, mitt favorit-te, ett ägg, två riskakor med skinka och rostade sesamfrön på.
Där fanns apelsiner i klyftor, två små gulliga glas med fil, ett annat litet glas med socker (till filen ifall jag ville) och en liten karaff med mjölk ifall jag ville ha i teet.
Och där fanns också skivade bananer och det allra bästa - de var skurna i hjärtform!! Underbart!
Å så mysig hon är! Tack snälla goa Evelina!
Bilden är från:
http://www.ving.no/start/start.aspx?menuid=1

9 Kommentar(er):

Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Det där var så rart gjort och bra skrivet att jag blir helt varm av glädje!

Samuel

07 april, 2006 18:29  
Blogger deep|ed sade ...

Det där är kärlek.

07 april, 2006 21:22  
Blogger Ellis sade ...

Åh man blir alldeles varm inuti bara av att läsa om det!

07 april, 2006 21:36  
Blogger Helene N sade ...

Eller hur!!?? Jag blev så glad!

07 april, 2006 22:10  
Anonymous mammakatt sade ...

Gud vad underbart gulligt. Vad härlgit med en dotter som är så omtänksam...ibland i alla fall :)

07 april, 2006 23:12  
Anonymous Mia sade ...

Det var riktigt, riktigt fint och kärleksfullt gjort av gulleskruttan! Blir alldeles rörd jue... Mera sånt! :o)

07 april, 2006 23:48  
Blogger Elisabet sade ...

Ja, jag bara instämmer med övriga.
Så härligt sånt är. Och så glad man blir! Som mamma.

08 april, 2006 16:01  
Anonymous Eva sade ...

Hej! Vilken fin dotter du har!! Idag läste jag ICA kuriren hos min mamma och fann ett reportage om dig där. Oj, vad du får kämpa! Mina varma tankar till Dig! Eva

08 april, 2006 21:53  
Blogger Millis sade ...

Vilken gullig dotter du har! Och visst är det skönt att det inte bara är truligt under tonåren *ler*

10 april, 2006 13:16  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark