11 april 2006

Mina stackars växter ...


På flera bloggar läggs det nu ut flera bilder på fina pelargoner som fått komma ut i ljuset.
Och bilder på snödroppar och andra vårblommor.

Jag tycker så synd om mina krukväxter. Stackarna har inte fått ny jord på minst två år. Inte har jag orkat med att plantera om alla, det är inte prio ett när man är sjuk så länge.

Inte heller har de blivit duschade eller ens fått lite näring. Lite ny jord uppe på den gamla är det en och annan som fått. Men utöver det - ingenting.

Att det känns som lite betungade beror ju också på att nya krukor måste köpas in, de flesta har ju vuxit ur sina nuvarande. Några har till och med stuckit ut sina rötter ur hålet på undersidan. Usch - stackarna! Jag måste nog be någon göra något åt mig snart. Innan det går samman och gör uppror mot mig!

6 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

Oj, synd att jag inte bor närmare, så harde jag kunnat komma med blomsterambulansen!
Behövs dropp?
Säg bara till.

11 april, 2006 17:36  
Blogger Helene N sade ...

Elisabet: Tack! Du har såklart gröna fingrar också!!

11 april, 2006 22:33  
Blogger Elisabet sade ...

Jamen, det är ju självklart ...haha.

11 april, 2006 23:15  
Anonymous bert sade ...

Heléne: Se det så här. De åtgärder du gjort, är fullt tillräckligt för växter som växer sakta, inte blommar osv.

Då kan du lägga krafterna på sådant som växer kraftigt varje säsong och som skall explodera i blomsterkaskader. Bara dessa behöver du sätta om varje år.

Nu kanske det inte blir så betungande längre.

;-)

12 april, 2006 10:44  
Blogger Ewyz sade ...

Hey, ja gör gärna om blommorna! Eftersom mitt huvud arbetade extra hårt för tillfället så jag kom på den genialiska idén att hjälpa till, helt gratis!

12 april, 2006 20:23  
Blogger Helene N sade ...

Bert: Stort tack! Nu har jag inte lika dåligt samvete längre!

Ewyz: Stort tack till dig också. Du är fantastisk. Och såklart att du får hjälpa till med det. Ska vi säga påååååå tisdag? ;-)

13 april, 2006 22:07  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark