17 april 2006

Mör och bultad

Mör. Bultad.
Vaknade miss i nassen, svettig som en räv och med ont, ont, ont i hela överkroppen.
Ryggen och bröstkorgen och runtom.
Varför detta nu när jag ändå mått relativt bra de senaste dagarna?

Varför är det nå'n jävel som slår undan benen på mig just när jag börjar må bättre?!

Steg upp så småningom.
Ut med hunden. Dimmigt. I alla fall i mina ögon.

Har lyckats måla lite.
Har gått igenom de sista breven.
Tänker inte på att jag mår dåligt lika mycket när jag är sysselsatt med något.

Nu vill hunden ut igen.
Motvilligt sätter jag på mig de obekväma jeansen.
Mulet nu.

Jag vill bara må bättre just nu.

14 Kommentar(er):

Anonymous mammakatt sade ...

Kram, Hélène. Kram. Hoppas att det vänder snart igen.

17 april, 2006 15:58  
Anonymous Mia sade ...

Hoppas att det bara är nåt tillfälligt och att du snart mår bra igen. Jag tycker du har mått skit så det räcker för ganska lång tid framöver nu.
*stark-kramas*

17 april, 2006 17:19  
Anonymous Eva sade ...

Instämmer med föregående kommentarer - hoppas det är övergående! Vad har du för hund?

17 april, 2006 17:31  
Anonymous Babsan sade ...

Är det biverkning av någon medicin tro eller....Hoppas du känner dig bättre idag

17 april, 2006 17:54  
Blogger Helene N sade ...

Vet inte alls vad det kan vara. Men det har inte gått över. Trodde första att jag hade legat på något konstigt sätt inatt.
Undrar om det finns något virus som beter sig så här. Tror jag har lite feber också.

17 april, 2006 18:19  
Blogger Elisabet sade ...

Krya på dig nu, madame Nordmark ..!

17 april, 2006 18:20  
Blogger Ellis sade ...

Kram & Voff från oss, med önskan att du snart mår bättre!

17 april, 2006 18:52  
Anonymous Mia sade ...

Jag tycker du ska försöka få tag i nån doktor imorgon - tryck över bröstet kan ju vara allt från en fis på tvären till nåt kajko på hjärtat. Bättre att fråga en gång för mycket... Kan kanske vara någon biverkan av nåt, som nån skrev här ovanför?

17 april, 2006 19:32  
Blogger Helene N sade ...

Jamen tack alla för bättringshälsingar!

Mia: Jag hade ju tänkt vara så effektiv och slippa få flera gånger. För jag ska ändå till Gävle på onsdag och Hudik på torsdag.
Jag ville slippa åka en extra sväng till Hudik i morrn ... Suck.
Men imorrn fm kommer distriktssköterskan hit och tar blodprov (för det gör de alltid innan varje cellgiftsbeh.) och då ska jag fråga dem, ifall det inte har gått över tills dess.

Så syster Mia kan lugnt luta sig tillbaka i trygg förvissning om att jag blir väl omhändertagen i morrn. ;-)

17 april, 2006 20:07  
Blogger Studiomannen sade ...

Min mammas morfar sade alltid: "Det är inte meningen att man ska ha det bra". Man föds inte till cyniker, men jag har verkligen blivit det. Jag lever efter den devisen numera. Fast jag vet att det är för jävligt.

17 april, 2006 20:52  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Hoppas du snart mår bättre!
Kramar från Östergötland!!

Samuel

17 april, 2006 21:55  
Blogger Helene N sade ...

peter käck: Ja, det är verkligen för jävligt. Det blir ju som en självuppfyllande profetia? Kan du inte försöka komma på andra tankar? Även om du har det som du har det?

samuel: tack!

17 april, 2006 22:26  
Blogger deep|ed sade ...

Men vännen! Du har strosat en helg på "Memory Lane" med en massa känslor och tankar. Inte undra på om det till slut gör dig trött och utmattad. Och du är väl inte annorlunda än en annan utan att kroppen helt enkelt måste säga till att "nu jävlar räcker det med känslor!" *kramar*

18 april, 2006 00:42  
Blogger Helene N sade ...

deep|ed: Men ååå. Det tänkte jag inte på. Du har så rätt, naturligtvis är det så. Tack för det. Nu känns det lugnare. Och jag har mått mycket bättre idag.

18 april, 2006 21:12  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark