21 april 2006

På mottagningen

Så att man bättre kan förstå hur det ser ut på mottagningen där jag och många andra cancerpatienter får sin behandling så fotade jag lite igår.


cytostatikamottagningen

cytostatikamottagningen
















Jag ligger alltså i sängen. Bredvid mig står en fåtölj och på högra sidan i bilden står ytterligare en fåtölj. Plats för tre patienter. Rummet är 18 kvm.

Personalen har ytterligare ett rum till sitt förfogande - ett kontor. Där får det plats två datorer, skrivbord runt väggarna och skåp med pärmar och journaler. Man kan inte gå förbi varandra där inne och om det sitter en person vid varje dator så är det fullt.

Utanför dörren, mittemot hissen, finns ytterligare en säng och en stol. Plats för två patienter till.
Inte kul att sitta där, precis där alla som ska till och från hissen och de andra avdelningarna går.

Sekretess, liksom, vad är det?

3 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

Vilken arbetsmiljö och vilken miljö för den som är sjuk!
Det är ju inte klokt.

21 april, 2006 22:32  
Blogger Nat sade ...

Jag fortsätter att hävda att i vårt samhälle får djuren bättre vård än människan.

Hoppas du känner dig bättre idag.

22 april, 2006 08:26  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Jisses, det där ser ju mer ut som ett rum för kopieringsmaskinen än för att vårda människor...!

22 april, 2006 08:44  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark