08 april 2006

Så olika det kan vara ...

Tänk så olika det kan vara ... Här sitter jag med sjukpenning. Och en annan med flera hundra tusen i månaden. Har jag valt fel någonstans eller?
Att det kan skilja lite hit och dit, okej. Men det är flera hundra tusen?
Varför finns ingen rim och reson när det kommer till pengar?

5 Kommentar(er):

Anonymous mammakatt sade ...

Hej tjejen, jag har en liten bloggutmaning till dig i min blogg :)

09 april, 2006 07:12  
Blogger Nat sade ...

Jag har alltid retat på mig på ologiken i samhället. När man levt på existensminimum väldigt länge så begriper man, att pengar det behöver man verkligen, men inte ohemult mycket pengar. Faktiskt. Livet i sig, precis där man är kan vara så häftigt. Det behöver man inte miljoner för att uppleva.

Men fördelningen av pengar i hela världen är ojämn, det är väl något hos det mänskliga släktet som gör att det måste vara så.

09 april, 2006 09:03  
Blogger Helene N sade ...

mammakatt: jag kikar in och kollar nu, men det kan ta någon dag innan jag hinner svara ...

Inte för intet: Precis så menar jag.

09 april, 2006 13:42  
Anonymous bert sade ...

Jag hörde ett inlägg i radions Ring P1 i höstas med anledning av någon höjdares fantasilön.

Hon som ringde hade förslaget att maximera lön till högst 50000 i månaden. De som tror sig "duktigare" än så skulle få söka sig någon annanstans, om det inte dög. Hon menade att det skulle finnas massor med duktiga människor som skulle klara samma jobb som höga VD:ar och som skulle vara glada åt 50000 i månaden.

Själv har jag, innan jag blev arbetslös, tjänat 32000 i mån. Det var fullt tillräckligt. Visst, jag jobbade rätt mycket i ett stressigt jobb, som chef. Men jag hade mycket kul med urtrevliga medarbetare.

09 april, 2006 20:47  
Blogger Helene N sade ...

Bert: Jamen, det var en bra idé tycker jag. En maximilön liksom!

10 april, 2006 23:11  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark