01 april 2006

Samling

Länge har jag undrat vad jag ska samla på. För många gör ju det. Samlar på saker. Bilar, navelludd, igelkottar i porslin, frimärken, vykort - vadsomhelst.

Men jag har inte velat samla på något som det finns mycket av. Då riskerar man att stå där med femtusen sköldpaddor t ex i varierande form och storlek. Kompisar köper för att vara snälla och bidra till samlingen. Varje jul och födelsedag - å, vad roligt, he he, en sköldpadda till ...

Nä. Jag vill samla på något som det verkligen finns rätt få exemplar av.

Förslag?

4 Kommentar(er):

Anonymous AnnaPanna sade ...

Jag är ingen samlare så jag är nog inte så bra på att komma med tips...jag kastar nämnligen allt som jag inte behöver för stunden, vilket jag ibland får sota för.
Men det som tilltalar mig i ett eventuellt samlande och faktiskt ngt som jag blygsamt påbörjat är att köpa örhängen var gång jag är på semester. Då köper jag lite dyrare än jag brukar och kommer alltid ihåg när jag köpte dem, var jag var och vad jag gjorde - då får liksom samlandet en form av dagbokseffekt och det blir kvalitet även i kvantiteten...Gud, jag låter ju helt flummig...

AnnaPanna

01 april, 2006 21:57  
Blogger Studiomannen sade ...

Jag har en idé:

fyrklöver.

Det sägs ju ge tur. Och det kan jävlar ta mig inte finnas många sådana. Jag är en naturmupp men jag inte sett en enda i hela mitt liv....

Jag är en riktig hamster, dessvärre. Vissa saker kan man knappt kalla för samlingar. Det är bara saker jag inte haft hjärta att kasta...

02 april, 2006 03:45  
Anonymous Babsan sade ...

Ja jag är ju så tråkig så jag samalr på katter då jag blivit allergisk och inte kan ha riktig!!!

02 april, 2006 23:00  
Anonymous Anonym sade ...

Va nåra förslag :/
Men JAG har en idé :D
Börja samla på ALLT, precis som jag :D

t.ex Fina Stenar (och andra stenar), bönor, spaghetti, kuponger, recept, glasspinnar (och andra pinnar), Kort, smycken i silver/guld, Pussar, telefonsamtal, roliga saker (bungyjump, såndär vingflyg, hoppa fallskärm och annat våghalsigt..)

var bara nåra o jag har HUNDRATALS fler (6) mwoahahaha xD
Ha de bäst!

// Eweliina

07 april, 2006 22:31  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark