29 april 2006

Sån tur jag har ändå

För inte så länge sedan skrev jag om balkongblommor och att jag nog skulle ha sådana i år. Men penséer och pelargoner och kryddväxter.
Så skrev
inte för intet att det ju är himla trevligt men att det kostar pengar också.


Och jag som hade tänkt fråga handelsträdgården om sekunda plantor och gå ut i skogen och leta jord.
Men nu behöver jag inte det!
För härom dagen bättrade på en hemsida
www.kackla.nu
Och då hade ägaren precis tagit hem vårvaror.
Och tänkt att jag fick ägg, penséer i mängder och jord! Precis när jag behövde. Livet är fantastiskt.

5 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

;-)

Du låter precis som min pingstväns-mamma gjorde när hon var frisk och kry.
"Allt faller på plats, Eliza!" sa hon trosvisst.
Hon skulle bara ha nickat belåtet när du hade berättat ..-)

29 april, 2006 22:56  
Blogger Elisabet sade ...

Så fin du har gjort hemsidan!
Man blir g l a d och sprittig!

30 april, 2006 00:02  
Blogger Helene N sade ...

elisabet: Ja, allt faller på plats, så är det.
Och mycket tack för berömmet. *suger i mig som en svamp*

30 april, 2006 01:26  
Blogger Anne-Maj sade ...

ovala bilder påminner liggande ägg:-) Tack för tipset, ifall vi ska hälsa på flickornas bästa kompisar mormor och morföräldrar i delsbo.

30 april, 2006 21:59  
Blogger Helene N sade ...

anne-maj: jaså bor de i Delsbo. Undrar om det är någon man känner till? Något känt efternamn? Någon känd gård?

01 maj, 2006 01:21  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark