13 april 2006

Svar angående frissan

Svar från Konsumentvägledaren:

"Hej

Det kan nog inte anses som oskäligt att frisören tar en avgift om man avbeställer en tjänst men dom bör ju informera sina kunder om detta. Frisören kan ju inte "tvinga" sin kund att bleka håret utan istället får kunden betala en avgift för avbeställningen. Du skriver att din dotter är 13 år och då är det ju så att underåriga får ju inte ingå avtal utan målsmans godkännande. Man tittar dock lite till hur mycket pengar en ungdom "normalt" kan hantera utifrån deras ålder. En klippning kanske en 13-åring kan beställa men när det gäller en färgning, som är ganska kostsamt, bör nog frisören ha målsmans godkännande.

Med vänlig hälsning

Konsument Hälsingland
XX"

------------------------------

Men som det är nu är det inte mycket att göra. Jag har redan godtjänt och kan ju inte få några pengar tillbaka.
Funderar på att skriva ut mailet och antingen skicka det till frissan eller, om jag orkar, gå dit med det. Eller så ska jag bara släppa ... Baaahhh.

5 Kommentar(er):

Blogger Ewyz sade ...

Ja skulle föredra de sistnämnda.. Förresten, vill bara påpeka att du mamma, av alla människor, stavade fel. Det heter inte godtjänt utan godkänt, därmed basta..! Puss

13 april, 2006 19:47  
Blogger Elisabet sade ...

Vilken härlig dotter du har, Heléne!

13 april, 2006 20:24  
Blogger Helene N sade ...

Ewyz: Puss tillbaka!

Elisabet: Eller hur?

13 april, 2006 21:36  
Blogger Ewyz sade ...

Härlig var namnet *stolt*
mamma, tänk på det!

13 april, 2006 22:06  
Blogger Nat sade ...

Skriv ut och posta, tycker jag.

Frissan hade fel, du har rätt.

13 april, 2006 22:50  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark