06 april 2006

Yippiekye - not.

Jaha - vad har jag för fel nu då???

Jo. Bilen har säckat ihop.
Bokstavligen.

Hela framvagnen, liksom, bara säckat ihop.
Bara sådär.
Okörbar. Det låter skraaappshcskraaap. Och då vill inte jag köra den.

Tror att det är någon eller några stötdämpare som gått igenom.

Jag säger som hon i Borta med vinden.

Jag tar och tänker på det i morgon.

7 Kommentar(er):

Anonymous mammakatt sade ...

When it rains it pours, vet du väl! Allt händer på en gång. Jag kikar mest in för att tala om att om du vill läsa kommentarer på min blogg får du klicka på länken som säger "Läs" eller "Läs" med en siffra efter. Står det inte Läs är det helt enkelt ingen som har kommenterat på just det inlägget ...

Fasen alltså. Ofta börjar jag undra om jag är en idiot som stannar kvar på Livejournal men jag är så van vid dem och tycker att alla andra bloggtjänster är urdumma och obegripliga, precis som resten av bloggosfären verkar tycka om MIN blogg.

Stackars mig, suckar.

06 april, 2006 22:51  
Anonymous AnnaPanna sade ...

Min bil hade inte säckat ihop häromdagen, däremot hade den blivit slangad!! Tom tom tom på bensin, sönderbrutet tanklock och skadad lack...Går de inte sönder av sig själv är det ngt pucko som har sönder dem! Nolltollerans mot sånt!

07 april, 2006 09:43  
Blogger Åsa Mitt i Världen sade ...

Ibland tror jag att saker händer för att man ska släppa fokuset på det som just då är det riktigt j-a i livet.

07 april, 2006 10:52  
Blogger Helene N sade ...

Åsa mitti världen: Ja! Tack för de kloka orden. Så är det förstås. Det ska jag komma ihåg!

Annapanna:Men det var inte kul. Jag vet för det hände mig för ett år sedan och då hade jag ändå bilen i ett flerbilsgarare. Så mitt tanklock funkar heller inte.
Jag antar att du inte kommer att laga det heller för det känns lite fjuttigt att lämna in bilen i flera dagar för ...

Dessutom är det en självrisk på 1000:- Räknas som inbrott nämligen.

07 april, 2006 13:54  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Låter som lagren är slut!

07 april, 2006 16:52  
Blogger Helene N sade ...

Men jag besiktigade bilen för två månader sedan ...!!

07 april, 2006 18:10  
Anonymous AnnaPanna sade ...

Åsa mitt i världen, vilket bra sätt att se det på.
Helene, jag är gift med en mycket pedantisk person som redan bokat tid hos verkstaden...Dyrt dyrt dyrt och onödiga pengar tycker jag - absolut en nödvändighet tycker han!

07 april, 2006 18:51  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark