16 maj 2006

Besök

Idag fick jag oväntat besök. Nej, jag hade inget av det kända kaffemärket. Jag orkade inte ens bjuda på kaffe. Så'n är jag nuförtiden. Men idag har varit en slödag och då får man skylla sig själv om man inte ringer innan man kommer. Då finns risken att jag inte orkar göra i ordning fika.

Men besöket var trevlig. Mannen i fråga, JB, är fårskötare, eller säger man fårbonde? Han bor med sambo i Järvsö och har en stor gård och en massa får. Och lamm i alla fall har det kommit nu så här på våren.
Där har jag köpt god fårkorv i deras gårdsbutik. Och fina lammskinn och ett och annat lammkött(!).
JB är lång, stor och snäll och har alltid en massa saker för sig. Åker hit och dit och hälsar på här och där och har en massa idéer och en massa intressen. Deltidsbrandman också. Han verkar ha ett spännande liv. Alltid har det hänt en massa när han kommer förbi och "uppdaterar" sig hos mig.
Eller hur?
För jag vet att du läser här, hej hej *vinkar*. Det var så roligt att träffa dig, ursäkta för att du inte fick kaffe, det får bli en annan gång.

6 Kommentar(er):

Anonymous mammamia sade ...

Han kom väl för ditt sällskap och inte för kaffe:-)
Jag tänker ibland att man skulle fylla termosen ,baka muffins eller nåt och sticka och överraska nån;
-Hej,jag bjuder på fika idag för jag vill så gärna umgås med dig/er..
Men varför gör jag det inte ??

16 maj, 2006 22:39  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Håller med Mammamia: han kom ju för att hälsa på dig!

Samuel

16 maj, 2006 23:20  
Blogger Elisabet sade ...

mammamia har rätt: jag har varit urusel på att hälsa på andra människor, men det har jag beslutat mig för att ändra på.
Allt beror på att man är så rädd att störa; att komma olämpligt .. ja, men då får man väl ta det en annan dag då ..!

17 maj, 2006 00:20  
Blogger Qi sade ...

Oväntade besök är för det mesta de bästa. Man blir, förhoppningsvis, positivt överraskad, och man har inte stressen innan att man måste hitta på något att bjuda på.

17 maj, 2006 12:04  
Anonymous bert sade ...

Ja, sånt har man ju varit med om, och hon ville inte ha kaffe, fast jag erbjöd.

Men hon hade bråttom, stackarn.

17 maj, 2006 14:01  
Anonymous Eva sade ...

Låter som en mysig man. Klart man inte behöver bjuda på kaffe.

17 maj, 2006 22:07  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark