28 maj 2006

Bra dagar

Vilka bra dagar jag har haft.
Så mycket krativitet.
Utrensningar.
Har städat uteförrådet, har åkt iväg med grejer som jag inte ville ha till "Dakapo återbruk och bistånd". Har slängt en hel del. Jag har rensat bland sonens leksaker.
Har handlat saker som jag länge letat efter men inte orkat jaga tag i.

Idag var det klädkammarens tur. Det mesta ska plockas ut, rensas bland och sedan plockas in igen. Och jag har påbörjat utrensning bland gamla kläder. Allt som inte använts på två-tre år ska bort bort bort.
Jag har tagit bort badkarssidan och skurat under badkaret och rensat i avloppet.

Jag har orkat gå ut med hunden utan problem. Jag har orkat vara social och umgås med folk. Jag har storhandlat mat själv för första gången på månader. Å vad roligt det var att gå där i affären och fundera ut vad jag skulle göra för middagar i början på veckan.
Sånt blir ju lätt tråkigt annars. Men nu är det roligt, för det är så ovanligt.

Sist jag skulle ha cellgifter var jag helt däckad av gallproblem och operationer. Nu inför nästa veckas omgång känner jag mig mycket starkare. Mer förberedd och i bättre kondition.
Tänk att jag bara varit utan cellgifter i två veckor. Och har repat mig så pass bra redan. Det är underbart.

Nu är jag redo för nästa rond.

Allt känns lättare nu. Jag känner mig glad och uppåt. Full av energi liksom.

11 Kommentar(er):

Blogger Studiomannen sade ...

Bra!

Nu fick jag bränsle att vakna till! Har varit mer än lovligt död de senaste dagarna.

29 maj, 2006 01:57  
Anonymous Mia sade ...

Ååå vad härligt!! Hoppas att det håller i sej så att nästa vända med cellgifter kanske går mycket lättare - nu när du har ork och kraft redan från början. Jag hejar och håller tummar!
*kram*

29 maj, 2006 09:31  
Anonymous bert sade ...

Oj, så småttigt! Tänk på att vi skumögda också vill läsa att du mår bra!

;-)

29 maj, 2006 10:55  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Nu blev min dag genast flera ggr bättre: tack!

Kramar i massor,

Samuel

29 maj, 2006 11:22  
Blogger Qi sade ...

Jag blir glad och inspirerad av det du skriver!

29 maj, 2006 11:52  
Blogger Elisabet sade ...

Härligt!!!
Härligt !!1

29 maj, 2006 15:15  
Blogger Nat sade ...

Hejvadroligtatthöra!!

Hoppas det håller i sig, och hoppas att nästa steg blir lite lättare.

Kram Nat

29 maj, 2006 17:50  
Anonymous mammamia sade ...

Vad härligt!
Var det den härliga resan till Dalarna som fick igång dig?
Blir glad av att läsa det du skriver!

29 maj, 2006 22:20  
Blogger Helene N sade ...

Kanske är det de blå bergens förtjänst - de sägs ju vara magiska. Eller så beror det på att en kvinna var hemma hos mig för några dagar sedan och tog bort en massa strålning. Jordstrålning, vattenådrer och elstrålning. Och strålning från mobilmaster.
Det kanske blir ett eget inlägg senare...

29 maj, 2006 22:55  
Anonymous finnjäntan sade ...

Det strålar energi om detta inlägg! Jag får också energi! :)

30 maj, 2006 09:16  
Anonymous mammamia sade ...

Jaaa, berätta om "strålningsborttagningen",det låter jättespännade...

30 maj, 2006 15:18  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark