06 maj 2006

Ett par handskar

När jag jobbade AVIS (biluthyrning) så fanns där en roligt kvinna. Och speciell. Hon gav mig en historia. Jag tror den är från förr och då ansågs den nog lätt ekivok. Den har alltså några år på nacken men den tål att upprepas.
---

Ett par handskar.

Min fästmö skulle fylla år och jag gick därför och funderade på vad jag skulle ge henne på födelsedagen.
Jag talade med min syster och hon rådde mig att köpa ett par handskar.
Min syster gick med till affären , där vi köpte handskarna samtidigt som hon köpte ett par trosor. Av någon anledning råkade emellertid biträdet förväxla paketen, varvid min syster begav sig iväg hemåt med min fästmös handskar och jag skickade strax efteråt paketet till min fästmö med min systers trosor väl inslagna.

Jag bifogade följande rader:

Kära du min älskling!

Jag ber att få gratulera på födelsedagen. Jag vet inte om du gillar min present, men jag valde den därför att jag var säker på att du behövde den. Om det inte hade varit för min systers skull hade jag köpt ett par längre med knappar, men hon sa att du använde korta. Tycker du om färgen? Damen jag köpte dem av visade sina egna som hon använt i tre veckor och de var knappast solkiga. Du kan talka av dem på insidan, så går de lättare att ta på. Glöm inte att andas i dem ibland, annars kanske de blir skrynkliga.
Biträdet bad mig hälsa och säga att du skulle göra som hon, rengöra dem i bensin, men behåll dem på, för annars vill de gärna krympa. Jag hoppas att få se dem på dig ikväll när vi träffas. Hej så länge.

Din egen Hugo


PS. Min syster säger att det senast modet är att bära dem oknäppta och nedhängande, då det ger bärarinnan ett lätt nonchalant utseende. Om du tycker det är för varmt ute kan du hålla dem i handen när du promenerar, det tycker jag ser flott ut. DS.

7 Kommentar(er):

Anonymous magnus sade ...

Ha, skumt. Jag hittade en annan blog med en kille som jobbar på Hertz

06 maj, 2006 20:37  
Anonymous magnus sade ...

...och den där historien var ju helt sanslöst också :)

06 maj, 2006 20:44  
Blogger Elisabet sade ...

hahahaha .. nu skrattar jag så jag börjar hosta igen!!

06 maj, 2006 21:04  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Ha! Ha! Ha! Jag skrattade så jag höll på att ramla av stolen: tack för ett gott skratt!

Samuel

07 maj, 2006 22:27  
Blogger Helene N sade ...

Första gången jag läste den högt för en väninna så skrattade vi så tårarna rann båda två!

07 maj, 2006 22:29  
Anonymous Eva sade ...

Ha, ha....den var roooolig! Tror jag måste skriva av den - om det är OK?`

12 maj, 2006 12:19  
Blogger Helene N sade ...

eva: Klart du kan skriva av den! Jag vet ju inte vem som skrev den från början, det fanns inte internet heller på den tiden.

12 maj, 2006 17:56  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark