12 maj 2006

För några dagar se'n ...


Släpade mig ut till dungen för att Vilja skulle få komma ut lite. Och jag med förstås.
Så himla trött och andfådd som jag var orkade jag inte längre än till närmaste stubbe. Där slog jag mig ner och tänkte att Vilja kunde skutta runt lite själv.
Inte.

Hon kom till mig i solen och ville bli klappad.
Ovanligt. Verkligen.

5 Kommentar(er):

Blogger Qi sade ...

Djur är fantastiska, de märker hur man mår och är världsbäst på att stötta och trösta.

12 maj, 2006 21:42  
Blogger Elisabet sade ...

Jo, så är det.
Vi hade en stövartik som hade epelepsi .. tänk, innan hon fick anfallen väckte hon mig, bara mig, .. buffade på mitt bröst och jag lyfte ner henne och höll i henne och sa snällord.
Ibland kissade hon på sig under anfallet. I mitt knä.
Lillpigan.

Fast det var ju tvärtom det.
Men djur känner på sig.

12 maj, 2006 23:54  
Anonymous Anonym sade ...

Hon kände på sig att matte inte mådde bra. Min brunis är likadan, han märker direkt när jag är deppig eller har riktigt ont.

Då kommer de o ger lite extra gos.

Kram,
Ellis

13 maj, 2006 14:29  
Blogger Helene N sade ...

Elisabet och Ellis: Visst är det så, att djur känner på sig. Men i min hunds fall så är hon i stort sett ALLTID så enormt kelen och vill bli klappad hela hela tiden. Helst. Om hon fick bestämma. Denna gång var nog inget undantag. Hon tar tillfället i akt när jag eller någona annan sätter sig, då ser hon sin chans att få lite klapp och kli ...

13 maj, 2006 20:14  
Anonymous AnnaPanna sade ...

Å min hund är tvärtom om! Gosa får man bara göra i sängen på mornarna - men så är det en självständig Jack Russeldam. Vi har varit på ID-spår kurs ikväll, tredje och sista gången. Nelly blir som en ängel när man spårar och förblir så flera dagar efteråt - måste verkligen fortsätta att spåra. När jag inte orkar spåra ute brukar jag lägga ut godis eller leksaker i lägenheten som hon får leta upp. Gillar vilja att söka/spåra/leta?

Trist att vara så trött, beror det på behandlingarna eller av sjukdomen själv?

Nu måste jag fokusera på äta upp mitt godis ;) ÄLSKA KARAMELLKUNGEN!!

AnnaPanna

18 maj, 2006 22:14  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark