07 maj 2006

från förr

"Canyon de Chelly"
Rotade runt på nätet och hittade såååå fina bilder från "Vilda Västern". Riktiga gulnade fotografier, med mestadels Navajo-indianer, som jag har ett speciellt förhållande till.
Jag skulle så gärna vilja besöka de platserna.
"The vanishing race"

6 Kommentar(er):

Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Holy Cow, vilka BILDER!

Antar att bilderna är tagna med storformatskamera, glasplåtar och uppskattad idé avseende bländare.

Se'n blir jag ju väldigt nyfiken på vad du har för relation till just Navajo-indianer?!

Samuel

07 maj, 2006 22:17  
Blogger Helene N sade ...

dmh: Å vad roligt att någon mer uppskattar dem! Och nyfiken får du vara ett tag till ...Men sååååå speciellt är det inte för någon annan än för mig antar jag.

07 maj, 2006 22:28  
Blogger Elisabet sade ...

Jättefina bilder med sån KÄNSLA ...., hälsar hon som inte har nåt förhållande alls till indianer.
Jag höll på cowboysarna .. mest Adam i Cartwrights.

07 maj, 2006 23:49  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

SLUTA, Heléne: om du är intresserad - är vi intresserade!

Samuel

08 maj, 2006 22:31  
Blogger Nat sade ...

Verkligen fantastiska bilder, helt underbara.

09 maj, 2006 09:11  
Anonymous /M sade ...

Wow! Tack för att du hittade dem så att jag kunde hitta dem!

13 maj, 2006 11:55  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark