01 maj 2006

Grannar

Roar mig med att leta några nya spännande bloggar. Inte för att jag inte har fullt sjå att läsa mina favoriter redan. Nä, snarare är jag nyfiken bara för att de dök upp på lemonad.

Jo, i Söderhamn hittar jag några bloggar.
Närmare bestämt fem stycken. Mina närmaste blogg-grannar. I alla fall enligt lemonad.
Transport i Söderhamn - roligare läsning kan man ju ha ...
Men sedan hittar jag
CezBlog och där stannar jag till lite.
Sedan kommer jag till
clay wear och undrar om den handlar om kläder gjorda av lera, men så verkar inte vara fallet.

Och sju(!) stycken i Sundsvall, tio mil från mig. Här är ett urval.
Vidare till
herr Björnfot, som skriver låååååånga inlägg. Och inte verkar det gå att kommentera hellerr. Hnner jag inte läsa allt, det blir till att gå tillbaka senare. Snyggt namn, men såklart tänker man ...? Just det, "det måste vara taget".
Sedan hittar jag
Vintgrim, snyggt namn, låter som taget ur någon asa-historia. Författaren heter något helt annat och är en 21-årig student.
Till sist kommer jag till "
i huvudet på Elin" en rosa väldigt rosa sida. Efter några minuter där känner jag mig gammal för det mesta handlar om skola, sminkväskor och hår.


Neråt landet då? I Segersta i närheten av Gävle hittar jag en (1!), men den visar sig vara skriven av "Centerpartist som kandiderar till Kommunfullmäktige i Bollnäs Kommun samt till Riksdagen för Gävleborgs län i valet 2006." Buuääää. Orkar inte engagera mig mer politiskt just nu. Det räcker med sjukhuspolitiken ...

10 Kommentar(er):

Anonymous Mia sade ...

Kolla dagens inlägg i (b)loggen...! :o)))))))))

01 maj, 2006 17:03  
Blogger Helene N sade ...

Å milda matilda vilka sötisar! man kan inte se sig mätt. Hur ska ni kunna välja en av de de där??!!
Grymt skoj och lycka till!

01 maj, 2006 17:17  
Anonymous Mia sade ...

Jaadu, jag undrar också hur vi ska kunna välja..!! Vi får väl ta den som väljer oss helt enkelt! ;o)
Vi ska åka och titta på dom på E's födelsedag, så vi åker väl och hämtar upp tjejerna inne i stan då så får dom följa med och kolla. Arrgh! Jag längtar ihjäl mej...

01 maj, 2006 18:53  
Anonymous Babsan sade ...

Jag hinner aldrig leta nya bloggar utan jag " tittar " in till de vanliga .men nu när jag börjar jobba mer så blir det nog ännu mindre tid över till bloggandet för tid tar det onekligen

01 maj, 2006 19:05  
Blogger Qi sade ...

Alltså, jag är ju ny med bloggeriet och undrar om bloggen registreras nånstans automatiskt eller om man skall göra det själv??

01 maj, 2006 20:00  
Blogger Helene N sade ...

qi: du måste göra det själv. t ex på Nyligen.se. Det är ganska lätt, det finns instruktioner hur man ska göra.
Men med lemonad blir det knepigare för då måste man kunna lägga in kod i "template-mappen".

01 maj, 2006 22:22  
Blogger Qi sade ...

Tack Helene, har gjort det nu! Varit inne på nyligen alltså.

02 maj, 2006 11:08  
Anonymous Eva sade ...

Jag kollar för det mesta in till "mina vanliga", hinner inte kolla runt. Det tar så mkt tid.

02 maj, 2006 22:12  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Tyvärr skulle man ju vilja variera sig mer, men jag vill gärna följa "mina" bloggar över tid.

Samuel

03 maj, 2006 07:28  
Blogger Helene N sade ...

Samuel: Nä, det är inte lätt att hitta andra när man redan läser så intressanta som din till exempel.
Tror jag håller mig fast där jag är.

03 maj, 2006 12:08  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark