14 maj 2006

Gudmor


Och här sitter jag med en annans bebis. Det är min gudson. Men nu är han femton år! Och hans mamma är gudmor åt min son.

Tyvärr har vi ingen kontakt längre. Det blev ett missförstånd mellan hans mamma ...

Jag tycker det är så sorgligt. Vi har känt varandra (mamman och jag) i nästan arton år. Ändå höll inte vänskapen. Och just nu har jag inte energi att lägga på den biten heller. Det får vara som det är.

Jag tänker extra mycket på henne och hennes familj nu, då hon har sin födelsedag den 21 maj. Och hon fyller 40 år! Detta skulle vi ha firat tillsammans och hade till och med pratat om att åka utomlands i år.

Det närmar sig och jag har gruvat mig för hur jag ska göra. Gratulera eller inte? Ringa eller skriva?
Men så talade jag med en annan väninna idag och hon föreslog att jag skulle skriva något enkelt och kanske skicka en blomma. För att strunta i det helt och hållet känns helt fel. Och att åka dit (Stockholm) och riskera att bara bli blängd på eller få en spelad trevlighet tillbaka - det vill jag inte heller.

Bilden är tagen i samband med S dop, 1989.

17 Kommentar(er):

Blogger Qi sade ...

Det är väldigt jobbigt när vänskap brister! Det verkar som om du saknar henne. Det där att skriva och skicka en blomma verkar vara en jättebra idé.

14 maj, 2006 21:12  
Anonymous mammamia sade ...

Det kan nog vara bra att gå försiktigt fram..
Om det gått ett tag så hinner man ju få lite perspektiv på saker och ting,samt bli äldre förstås och då kanske man ser saken på ett annat sätt..det sägs ju att det inte är ens fel att två bråkar...
Hoppas att det blir bra iaf!
I småland håller vi tummarna,kram!

14 maj, 2006 22:22  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Skicka ett trevlig kort där du grattar och säger att du saknar er vänskap kan väl aldrig fel?

Dr. Phil...eh, Samuel!

14 maj, 2006 23:02  
Blogger Elisabet sade ...

Jag säger som Samuel.
Det tror jag på.
Vill hon sedan ta upp tråden, så finns den ju där.

Så tråkigt när det blir så där.

14 maj, 2006 23:36  
Blogger Elisabet sade ...

Vet du en annan sak, Heléne?
Det är få människor där rösten och utseendet stämmer väl överens .. jag menar .. man kan se en människa på bild och sedan höra rösten och det blir helt fel.
Men med dig är det tvärtom.
På den här bilden ser du ut som du låter i telefon ..-)
Trevlig.
Snäll.

14 maj, 2006 23:38  
Anonymous Eva sade ...

Jag tycker också att du ska skicka ett kort, skriv att du saknar henne. Det är jättejobbigt när vänskapsband bryts. Har själv slitit med det under senaste året. Lycka till!

15 maj, 2006 00:48  
Blogger Anne-Maj sade ...

Helene, Följ din magkänsla. Gör det du känner! Hoppas det går vägen. Svårt när vänskapsbanden bryts.

15 maj, 2006 09:08  
Blogger Helene N sade ...

Mammamia: Nä, det är sällan ens fel att två bråkar. Och jag kan gott och väl se min egen del detta, det var ett missförstånd och en lång historia som jag inte orkar skriva just nu. Jag trodde dock inte att det skulle ta de proportioner det gjorde, eller att jag skulle bli "straffad" genom tystnad.
Jag är mer en sådan som vill snacka och reda ut saker och ting och gå vidare. Men vi är ju alla olika.

Elisabet: Men bilden är tagen för 18 år sedan. Nu ser jag mycket elakare ut men låter snäll ...

15 maj, 2006 12:07  
Anonymous mammamia sade ...

För mig har det alltid varit jag som fått ta första steget till försoning fast jag ibland känt att jag inte skulle...
Det är bara när det gäller tjafs med gubben som jag står på mig och låter honom ta steg 1.
Hoppas hoppas det blir okej!
Tiga är inte alltid guld..

15 maj, 2006 13:52  
Anonymous Mia sade ...

Jag tycker du är väldigt lik Celine Dion på den där bilden. Fast i "nutid" tycker jag du är mer lik Sarah Jessica Parker eller va hon nu heter. Jag har tittat på Sex and the City-boxarna 1:a och 2:a säsongen, och slogs hela tiden av hur lik du är henne. Eller hon dej kanske...

15 maj, 2006 14:36  
Blogger Helene N sade ...

Mia: Meh! Är du sann eller!!
Just den här väninnan, som jag inte har kontakt med nu, hävdade alltid med bestämdhet att jag är så lik Sarah Jessica Parker. Hon till och med skickade in mig till någon look-alike-tävling! Men de hörde aldrig av sig ... Men hon menade att det inte bara var utseendet utan också minspel, eller rörelser eller nåt ...

15 maj, 2006 17:19  
Blogger Elisabet sade ...

Å, lyckliga dig!
En annan har fått höra att jag är lik ... Wenche Myre .. hur kul är det i jämförelse med det du har ...?

15 maj, 2006 19:59  
Blogger Helene N sade ...

Elisabet: Ja, OCH Anna Book! Glöm inte de!

Mammamia: Jag har redan tagit steg ett två och tre till försoning och nu orkar jag helt enkelt inte mer.

15 maj, 2006 22:19  
Anonymous petra sade ...

jaja klaga ni - själv har jag fått höra att jag är lik Gunilla Nyroos och till och med hagge Geigert en gång...då fattar ni vilka problem jag tampas med!!

skämt åsido - jag skriver mer i kommentaren på din senaste inlaga..

15 maj, 2006 23:48  
Anonymous AnnaPAnna sade ...

Å, jag har också en vän, eller fd vän, som jag inte har ngn kontakt med. Det brast först en gång och snart därpå ytterligare en gång. Första gången slängde jag all slolthet och vi kunde börja om, men sen andra gången samma konflikt uppdagades bara i andra former - då fick jag nog. Kruxet är att jag saknar henne jättemkt - men vet liksom att det aldrig funkar. Antar att man får gå på känn, liksom vad man egentligen vill. Oj, nu kände jag att jag måste höra av mig till henne... Hörs sen, AnnaPAnna

18 maj, 2006 08:29  
Blogger Helene N sade ...

annapanna: Jo, precis så är det. Jag har slätat över många gånger och liksom varit den som ringt och insisterat på att träffas. Utom när jag blev sjuk, då först var det hon som blev aktiv så att säga. Och dessutom vet jag inte hur mycket alkohol spelar in i det hela heller. Det är mycket komplicerat det här ...

Hoppas du kan få det att funka med din. Du verkar ju kunna höra av dig i alla fall.

18 maj, 2006 19:55  
Anonymous AnnaPanna sade ...

Å, jag ballade ur och hörde inte av mig, inte för att jag är för stolt eller törs utan för att jag just nu inte orkar lägga energin på henne - tyvärr. I mitt fall är det så att hon är så "besatt" av mig, blev t om sur då jag sa att jag och Micke skulle gifta oss. Blir arg då jag umgås med andra etc. Har diskuterat detta med henne flera gånger då jag absolut inte drar mig för att säga hur jag känner, men hon bara vänder allt mot mig. Nåja, jag får väl vänta en stund till coh se vad som händer. Hoppas det löser sig med din vän med, inom sin tid.
Ang bilderna på din dotter då hon var liten, GUD SÅ SÖT!
Kram AnnaPanna

18 maj, 2006 22:10  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark