18 maj 2006

Hon kom, hon beslutade, hon gick

Behovsbedömaren bedömde
Att jag behövde 6 timmars hjälp per dag. "Sociala tjänster i hemmet. Barnpassning" skrev hon i protokollet. I underlaget. Det underlag som hon absolut måste ha för att fatta ett beslut. Ett underlag som såg exakt ut som det jag hade innan. Ett beslut som innebär att de två "personal" som alternerat hos mig kommer att få fortsätta, trots att hon sa att det eventuellt inte skulle bli så. Det enda hon ville visa denna gång, var att det var hon som tog besluten.

Hon sa dessutom att det var mitt ansvar att göra en ansökan om hjälp var tredje månad. Men när jag bad om ansökningsblanketter sa hon att det behövde jag inte, för det räckte om jag ringde - till henne - och talade om hur läget var. Ehhhh ....

1 Kommentar(er):

Anonymous mammamia sade ...

Ja herregud...
Dessa byråkrater. Läste Ulla-Carin Lindqvists bok,häromdan.
Hon som jobbade på Tvs "rapport".
Hon fick ju ALS och blev snabbt mycket dålig.Hon behövde hjälp från kommunen.När man läser dialogen så baxnar man..Tex hur lång tid det tar när hon klär på sig.Det kan jag INTE svarar U-C.
Jamen vi behöver en tid,svarar handläggaren..Osv..
Ska se om det blir nåt om det på bloggen senare..
Man är så trött på såna historier så man orkar knappt bli arg längre...(på kommuner och f-kassa)

18 maj, 2006 21:34  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark